"Slappna av så ska du se att det händer"
Jag och min sambo har försökt få barn i ca 1,5 år, blivit gravid 2 ggr men båda slutade i tidiga missfall. Sist jag blev gravid var i september förra året, alltså har ingen hänt nu på nästan 1 år... Var hos gyn och fick Levaxin utskriven för sköldkörteln eftersom dom upptäckte att det kunde vara felet. Tydligen hade jag väldigt många ägg och såg "väldigt fertil" ut enligt gyn. Men iiiinget händer. Jag vill inte ens ha sex längre, allt kretsar kring att få barn och varje månad blir jag lika besviken. Grinar minst 4 dagar efter mensen kommer för att jag blir så uppgiven. Överallt runtomkring mig poppar folk ut bäbisar samtidigt som dom säger "slappna av så ska du se att det händer". Jag HATAR när folk säger så! Jamenvisst, slappna av! Att jag inte tänkt på det tidigare??
Hur orkar ni som försökt länge? Själva tanken på IVF etc. gör att jag vill ge upp. Jag har så mycket att göra med jobb/skola att jag inte har tid att bryta ihop varje månad. Helst vill jag ställa mig i adoptionskö, även om det tar flera år så vet jag ju att vi tillslut får ett barn då. Men min sambo vill att vi försöker allt innan vi väljer adoption.
Hur ska man hitta kraft?