• Kärlek84

    är detta att samsova?

    jag väntar mitt tredje barn nu, har två söner sedan innan varav den ena har autism.

    Har med bägge barnen samsovit med dom när de var små, men de somnar nu själva i sina egna sängar. Men min son med autismen kommer fortfarande varje natt in till oss och sover mellan oss. Det har jag inga som helst problem med, tycker det bara är mysigt

    Men, jag är lite orolig för hur det blir då nya bebisen kommer. Jag vet inte om jag kommer våga ha bebisen mellan oss i sängen, eftersom sonen kommer på natten, och pga hans autism så kan han vara lite oberäknelig Han skulle nog inte skada bebisen med vilje, men han vet inte alla ggr vad som är hårt och löst vid fysisk kontakt, och är rädd att han inte ska tänka på att bebisen ligger där och kliver rätt på. Är rädd att han ska känna sig bortstött också om han helt plötsligt inte får sova med oss, för han behöver verkligen den tryggheten med oss.

    Har funderat på om jag ska ha en spjälsäng på sidan av sängen, en sån man kan ta bort ena långsidan på. Men det blir ju inte riktigt samma närhet då... räknas detta som att samsova?

    Eller hur hade ni löst det?

              

  • Svar på tråden är detta att samsova?
  • Kärlek84

    Tack för svaren!

    Nej jag bryr mig inte om vad det just "kallas", var mer ute efter om det ger samma trygghet för barnet att sova i en spjälsäng bredvid min säng som att dela säng med mig?

    Och att vänja av sonen från att komma in till oss på natten är nog uteslutet. Han behöver den tryggheten hos oss.

    Men det är långt fram tills att bebisen kommer, så hinner fundera lite till         

Svar på tråden är detta att samsova?