• tjejhalmstad

ska ha kakbuffe, ge mig massa tips på nya och gamla recept tack :)

som rubriken lyder så ska jag ha en rejäl kakbuffe. hade tänkt baka små alltså mindre kakor så man
    kan prova många sorter. så ge mig allt ni har :)

hårda kakor
    mjuka
    bullar
    muffins
    pajer i form?
    bakelser

m.m    

• Svar på tråden ska ha kakbuffe, ge mig massa tips på nya och gamla recept tack :)
  • tjejhalmstad

åh tack för alla era förslag.Hoppas det kommer in mera :)

Hur många kakor tror ni man äter per person? Har ju tänkt att göra kakorna mycket mindre än vanligt, tex muffinsen i mini formar, just för att man ska kunna ta av många sorter. Ska nog ha två olika sorters tårtor med.  

• Skit i det du
    tjejhalmstad skrev 2012-08-13 19:01:01 följande:
    åh tack för alla era förslag.Hoppas det kommer in mera :)

Hur många kakor tror ni man äter per person? Har ju tänkt att göra kakorna mycket mindre än vanligt, tex muffinsen i mini formar, just för att man ska kunna ta av många sorter. Ska nog ha två olika sorters tårtor med.  
    Bra idé med mindre formar om man ska kunna smaka på allt!

Tänk bara på att småkakor typ drömmar osv flyter ut.
    Jag provbakade en plåt med 2 drömmar just för att se hur mkt de flöt ut och hur många som fick plats på plåten. =)

Hur många man äter har jag inte en sus om då jag själv inte kan äta en smula socker efter min GBP men gärna bakar och göder familjen ist *s*  =)
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • deecember

Kokostoppar! :) Superenkelt att göra, receptet brukar stå på kokosflingepåsen..

• Jayt

Snickerskakor tycker jag du ska göra. Dom brukar vara populära :)

• Niveawomen

Nåt som jag inte ätit på länge men tyckte va gott och smidigt :

Gör en långpanna med ja vad kan man använda sockerkaks el muffinssmet. Svalna ha på grädde el vaniljkräm el dylikt. Ha på färska bär. Skär lagom stora mumsbitar :)

• tjejhalmstad

Åh snickerskakor är ju gott. fast blev ännu mera sugen på  twix kaka i småbitar :) Det får de blir också :)

Men sen en fråga till er alla. Hur ska ja göra på bästa sätt. Ska ha kak/tårtbuffen på sonens 1års dag. Och vill ju inte ha för snålt med kakor upptagna på faten, men det blir ju alltid över. Om ja bakar kakorna innan och fryser in går de att frysa om igen sen de som blir över?

Annars hur blir de om ja bakar de tidigare på veckan, håller de sig bra i plastburkar? Hur länge håller de sig då? Annars får ja baka de på kvällen/natten innan så ja kan ha de framme på dagen och sen kunna frysa in det som blir över.. Hur hade ni gjort?     

• Skit i det du
    tjejhalmstad skrev 2012-08-14 21:55:12 följande:
    Åh snickerskakor är ju gott. fast blev ännu mera sugen på  twix kaka i småbitar :) Det får de blir också :)

Men sen en fråga till er alla. Hur ska ja göra på bästa sätt. Ska ha kak/tårtbuffen på sonens 1års dag. Och vill ju inte ha för snålt med kakor upptagna på faten, men det blir ju alltid över. Om ja bakar kakorna innan och fryser in går de att frysa om igen sen de som blir över?

Annars hur blir de om ja bakar de tidigare på veckan, håller de sig bra i plastburkar? Hur länge håller de sig då? Annars får ja baka de på kvällen/natten innan så ja kan ha de framme på dagen och sen kunna frysa in det som blir över.. Hur hade ni gjort?     
    Småkakor klarar väl sig några dagar gott och väl om man förvarar de rätt tror jag.

Småkakor uppskattar min lille faktiskt bäst frusna *s* Men det kanske inte passar sig att bjuda på dem så.

Tror dock inte det blir så bra att omfrysa, men jag kan ha fel och då skulle jag iaf bli glad =)

Bullar är ju godast samma dag men förvara man dem rätt så kan man ju kasta in dem en liiten stund i ugnen precis innan du ska servera dem, å sen frysa överblivet.

Fast, jag vet inte så noga..

Kan man frysa degen tro? Typ göra tex bullar som man tar fram å sen in i ugnen ?
  • Tesa69

Har en god morotskaka i långpanna i min blogg! Sen jag fick tag i det receptet är det bara den jag bakar! Otroligt saftig och god och uppskattas av alla!! finns även en del andra recept.....

www.tesasmatochbak.devote.se

• Skit i det du
    Tesa69 skrev 2012-08-28 21:00:01 följande:
    Har en god morotskaka i långpanna i min blogg! Sen jag fick tag i det receptet är det bara den jag bakar! Otroligt saftig och god och uppskattas av alla!! finns även en del andra recept.....

www.tesasmatochbak.devote.se

Den ska jag bokmärka! Så många goda maträtter om inte annat, tack =)
  • Piff

Jag har frusit om muffins/småkakor utan problem! :) låter som en härlig buffé du kommer få till!!

• tjejhalmstad

Tack för alla tips. Vill gärna ha flera. Ovanliga kakor :) Många av de kakor jag ska ha är med choklad så vill gärna ha nått annat. Ska ha små cupcakes med jordgubbsfrosting. Sen ha två eller tre tårtor av olika sorter så behöver inga kakor med grädde eller smörkräm då tror jag det blir för mycket med tårtorna :P

Svar på tråden ska ha kakbuffe, ge mig massa tips på nya och gamla recept tack :)