tjejhalmstad skrev 2012-08-14 21:55:12 följande:
Åh snickerskakor är ju gott. fast blev ännu mera sugen på twix kaka i småbitar :) Det får de blir också :)
Men sen en fråga till er alla. Hur ska ja göra på bästa sätt. Ska ha kak/tårtbuffen på sonens 1års dag. Och vill ju inte ha för snålt med kakor upptagna på faten, men det blir ju alltid över. Om ja bakar kakorna innan och fryser in går de att frysa om igen sen de som blir över?
Annars hur blir de om ja bakar de tidigare på veckan, håller de sig bra i plastburkar? Hur länge håller de sig då? Annars får ja baka de på kvällen/natten innan så ja kan ha de framme på dagen och sen kunna frysa in det som blir över.. Hur hade ni gjort?
Småkakor klarar väl sig några dagar gott och väl om man förvarar de rätt tror jag.
Småkakor uppskattar min lille faktiskt bäst frusna *s* Men det kanske inte passar sig att bjuda på dem så.
Tror dock inte det blir så bra att omfrysa, men jag kan ha fel och då skulle jag iaf bli glad =)
Bullar är ju godast samma dag men förvara man dem rätt så kan man ju kasta in dem en liiten stund i ugnen precis innan du ska servera dem, å sen frysa överblivet.
Fast, jag vet inte så noga..
Kan man frysa degen tro? Typ göra tex bullar som man tar fram å sen in i ugnen ?