• Anonym (äkta?)

Ni som har koll, är detta en äkta Chanel väska? Vann den på tradera

Hej hej ! :)
    Jag vann en jättefin Chanel väska på tradera. Det står den är gjord av skinn och att hon köpt den i en butik i Sthlm, minns ej namnet. Jag vann budgivningen, vilket jag e glad över, men jag tänkte bara dubbelkolla med er, om ngn vet, är den äkta? 
    Jag har aldrig köpt Chanel väskor förr , detta är första gången, så har inte stenkoll... 

Vad säger ni ??

Känns alltid tryggt och höra med andra, borde gjort det innan kanske, men jaja! ....

• Svar på tråden Ni som har koll, är detta en äkta Chanel väska? Vann den på tradera
  • Johnny Mnemonic
    Anonym skrev 2012-08-14 17:11:10 följande:
    Så den här är alltså fejk:
    www.chanel.com/fashion/8-quilted-lambskin-cla...#8-quilted-lambskin-classic-handbag-with-an-interl aced-chain--1,1,3,28

Var ska jag vända mig om jag vill anmäla att Chanel marknadsför fejk-väskor på sin sida?
    Uppenbarligen något dom börjat med nyligen då.
    Spreading and transporting information is my duty.
  • Jooosie

Tack för länken. Kan inte länka från iPhonen. Varför benämns en produkt xxx lambskin om det inte är det?

• SoStylish
    Anonym (äkta?) skrev 2012-08-13 01:48:50 följande:
    Jo det borde jag kanske.. Men jag förlitade mig på det bara.. särskilt mkt mer när det var så pass många olika personer som budit på denna väska... slutade på 3000 kr 
    Varför varför varför skulle någon ö.h.t sälja en äkta Chanelväska för 3000:- på Tradera? Den är 100% fake!
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-14 17:11:10 följande:
    Så den här är alltså fejk:
    www.chanel.com/fashion/8-quilted-lambskin-cla...#8-quilted-lambskin-classic-handbag-with-an-interl aced-chain--1,1,3,28

Var ska jag vända mig om jag vill anmäla att Chanel marknadsför fejk-väskor på sin sida?
    lol!!! Knappast att lammskinn är fejk!
  • Jellybeanbaby
    Jooosie skrev 2012-08-14 17:04:29 följande:
    Jag har caviar.
    caviar är en prägling av lädret. Det används av Chanel titt som tätt.
  • Jellybeanbaby
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-14 16:29:18 följande:
    Ok får medge att jag har dålig koll på second-hand-marknaden på stora märkens väskor. Har aldrig sålt mina hehe.
    Förlåt då!

Nu efts tråden handlar om fake eller äkta. Se om ni kan se och förklara varför denna är fake eller äkta?
    Jag är helt säker på min sak. Få höra vad ni tycker?

www.tradera.com/chanel-svart-klaffen-2-55-sku...
    Nu har fler svarat och de observanta har svarat "fake" vilket jag också definitivt tror.
    Jag reagerade på:

1 "öljett"ringarna (som kedjan löper igenom) går tvärs över stygnen i väskan, och inte mitt i hålen som de gör på Chanels hemsida och på TS tradera-köpta väska.

2 märkliga stygnmärken på baksidan

3 chanelpåsen, chanelbandet och den vita blomman på bild 1 ser så otroligt "stage-at" ut. Inga garantikort eller kvitton... Påse kan man ju få från att ha handlat vad som helst.

4 det ser ut som att det finns ett tillv.nummer på insidan, men detta visas inte upp? Skumt.

Och sen... personen har satt ett "köpepris" på 7000 men satt utropspris på 4000. alltså trodde h*n att nån skulle buda snabbt på 7000?

samt..  Personen har även lagt upp denna på andra sajter, exakt samma väska ligger till förs. på ebay och på tyska motsvarigheten.

• Jooosie

Just gällande de klassiska flap bagsen så talar man ju alltid om lambskin vs caviar (calfskin)...

• Johnny Mnemonic

Nåja

voices.yahoo.com/how-tell-if-chanel-handbag-real-knockoff-4517377.html

"Chanel purses are all made of calfskin, not lambskin. Many dealers say that a Chanel bag is made of the highest quality lambskin, but any dealer claiming this is selling a fake Chanel purse. Though Chanel uses other materials to develop their purse collection, all Chanel bags are made exclusively of one type of leather: calfskin. Don't believe anyone else who says otherwise. "

www.glambrowser.com/replica-chanel-handbags.html

"Know your leather. Chanel handbags are only made from the finest calfskin leather, which is thicker and a bit harder than its lambskin counterpart (lambskin is generally thinner and softer, not ideal for use in handbags)."

www.ehow.com/how_4830918_spot-fake-chanel-purse.html

"Be aware that Chanel purses are never made from lambskin but rather calfskin"

reviews.ebay.com/HOW-TO-SPOT-A-FAKE-CHANEL

"CHANEL uses high quality calfskin on their bags NOT LAMBSKIN. They do use many other leathers and fabrics but the Cambon line is entirely made of calfskin. Cambon bags are made in Italy, not France although CHANEL DOES  manufacture items in France. The new "COCO CABAS" line was also made in Italy, not France and I have verified this over and over with CHANEL."

Osv det var inget jag hittat på själv...

Spreading and transporting information is my duty.
  • SoStylish

TS: Jag har bland annat en äkta Chanel 2.55 från 1994 som jag köpte för 12,000:- förra året. Varför skulle då någon sälja en för en fjärdedel av priset på Tradera?

Om jag fotar den med blixt så ser den inte sådär plastig ut och dessutom tycker jag att kedjan ser "billig" ut på bilderna och det röda fodret ser för ljust ut. Jag är 99,9% säker på att väskan är fake och när du får hem den (om du nu ens får det) så tycker jag att du ska undersöka saken själv och om du sedan kommer fram till samma sak så ska du häva köpet.

Svar på tråden Ni som har koll, är detta en äkta Chanel väska? Vann den på tradera