Jellybeanbaby skrev 2012-08-14 16:29:18 följande:
Ok får medge att jag har dålig koll på second-hand-marknaden på stora märkens väskor. Har aldrig sålt mina hehe.
Förlåt då!
Nu efts tråden handlar om fake eller äkta. Se om ni kan se och förklara varför denna är fake eller äkta?
Jag är helt säker på min sak. Få höra vad ni tycker?
www.tradera.com/chanel-svart-klaffen-2-55-sku...Nu har fler svarat och de observanta har svarat "fake" vilket jag också definitivt tror.
Jag reagerade på:
1 "öljett"ringarna (som kedjan löper igenom) går tvärs över stygnen i väskan, och inte mitt i hålen som de gör på Chanels hemsida och på TS tradera-köpta väska.
2 märkliga stygnmärken på baksidan
3 chanelpåsen, chanelbandet och den vita blomman på bild 1 ser så otroligt "stage-at" ut. Inga garantikort eller kvitton... Påse kan man ju få från att ha handlat vad som helst.
4 det ser ut som att det finns ett tillv.nummer på insidan, men detta visas inte upp? Skumt.
Och sen... personen har satt ett "köpepris" på 7000 men satt utropspris på 4000. alltså trodde h*n att nån skulle buda snabbt på 7000?
samt.. Personen har även lagt upp denna på andra sajter, exakt samma väska ligger till förs. på ebay och på tyska motsvarigheten.