Min man tränar för att bestiga Mt Everest
Hur ska han finansiera det hela egentligen? Som jag förstår det kostar det flera hundratusen att bestiga MT och det görs ju i grupp med sponsorer!? Och så har man väl ändå syrgasmask på sig? Att ge sig iväg utan det är väl lönlöst?
Min man drömmer också om att bestiga MT. Hur gammal är din man? Jag tycker det verkar vanligt att folk runt 40 blir hysteriuskt aktiva, det ska springas olika lopp, cyklas rundor och motioneras till förbannelse och det sker även bland folk som tidigare varit soffpotatisar. Gissar att det delvis handlar o att bevisa för sig själv att ens kropp fortfarande "håller måttet", lite ålderskrisande så där.
Om han är van vid att bestiga andra berg skulle jag inte oroa mig, har han t ex tagit sig an Keb än? Hur gick det? Jag känner att inte minst ekonomin borde avskräcka honom ifrån MT. Hur ska han ha råd?
Mötas på halva vägen är ju annars bra och ett alternativ kan ju vara att medvetet bestiga bara en del av MT. Det är ju "coolt" bara det och massor av folk (tror jag) som gör. Och ingen syrgas behövs, klart man får fin utsikt och en utmaning ändå! Min man funderar på det, så det kan vara ett förslag att han också gör så?