• Skoogish

Arbeta extra hemifrån

Hejsan!

Jag skulle behöva lite tips om jobb man kan ha hemifrån, från datorn eller telefonen. Det är inte så att jag är ute efter att tjäna snabba pengar utan att göra rätt för mig, utan jag vill bara kunna dryga ut kassan nu när jag går på mammaledighet. Jag brukar knåpa lite med hemsidor, men jag är inte riktigt duktig nog att starta eget.
    Någon som har erfarenhet av att arbeta hemifrån?

(Letar så klart extrajobb i den "riktiga" världen, också, men jag vill ju gärna vara hemma med mitt barn så mycket som möjligt - och det är inte säkert det kommer gå ihop med sambons arbetstider)

• Svar på tråden Arbeta extra hemifrån
  • hummelgard

Jag vill inte låta näsvis men denna fråga finns det många som ställt på fl . Sök så hittar du flera trådar i samma ämne. Själv jobbar jag som skribent till 20 % hemifrån. Det finns många småjobb. Frågan är bara vilken lönenivån du kan acceptera. Om du tycker om hemsidor jobbar du väl redan med affilite blogvertiser och länk försäljning. Om inte - skicka pm om du behöver och vill ha start hjälp.

• fms91

Jag började med Tupperware när jag var mammaledig och det passar även sambons schema eftersom jag kan jobba när jag vill! Så det tipsar jag om! :)

• stjärnmamman

Jag säljer hudvårdsprodukter från döda havet
    utan att ljuga är det mycket bra produkter

Man tjänar bra och det är  ganska nytt i Sverige så alla säljer inte det som t.ex partylite

Skicka gärna ett mail till mig om du vill höra mera 

• MissWillage

Jag jobbar med Nu Skin. Är mammaledig och tycker att det är ett roligt sätt att tjäna pengar på. Det är kvalitetsprodukter och bra provision. Inga homeparties el. liknande. Jag har en egen hemsida som jag rekommenderar vidare samt att jag har distributörer under mig. Företaget fokuserar även på personlig utveckling, något som er viktigt för mig då jag är en ganska blyg person annars. Maila mig gärna om du vill veta mera:)

• Nellee

Om du fortfarande söker arbete hemifrån kan du skicka ett pm till mig så kan jag ge dig ett tips. Det är fast lön och mellan 15-25 tim i veckan. Ingen försäljning eller liknande utan det är ett seriöst arbete. 

Don't you black or white me
  • Slagathor

Jag söker också jobb man kan sköta hemifrån, pga att jag studerar och sambon jobbar otroligt mycket. Dock inte Home party. Nån som har nåt tips?

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • hummelgard

Slagathor - Vad är du bra på? Så fort man är bra på något går det att sälja....Finns flera sidor där du kan sälja tjänster av olika slag.

• Trazzel

Jag letar också efter något extra. Ska vara seriöst, ingen försäljning. Nån som kan tipsa om nåt??

• Slagathor
    hummelgard skrev 2013-02-14 04:24:21 följande:
    Slagathor - Vad är du bra på? Så fort man är bra på något går det att sälja....Finns flera sidor där du kan sälja tjänster av olika slag.
    Jag är bra på att se logik i saker och ting, organisera och vara till känslomässig hjälp. Vet inte hur det skulle hjälpa någon hemifrån dock hehe
    Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • hummelgard

nä det hjälpte ju inte. tänkte mer praktiska saker som rita skriva osv. hrmmmm   hur lite kan du jobba för per timme? 

• Slagathor

Det beror på om det är provision också. Skriva och stava är jag bra på faktiskt.

• hummelgard

ja nu svarade du på två saker samtidigt.. 
    Först. Om du är bra på att skriva kan du skriva artiklar s.k contentwriting. Jag sysslar med det själv. Du annonserar på olika forum och på sidor där man kan sälja digitala tjänster. Är man billig får man jobb. Är man bra får man bättre betalt. Men man måste ju börja någonstans.

Sen. Så här ser jag det. Jag har hållt på med mängder av småjobb, mestadeles online men även tex produktprovare m.m på stan. Jag bestämde mig för följande. Oavsett lön skulle jag testa jobbet 3 månader och sedan utvärdera det. Det har visat sig att de saker jag från början trodde var dåliga inte alls var det. Man blir överaskad.
    Sen besämde jag mig för att jobba 80 och söka jobb 20. Dvs har jag en dag ledigt ska jag jobba med de jobb jag har 80% oavsett om det gav mig 200kr. Sen kunde jag lägga resteen av tiden på att söka bättre jobb.
    Jag tror många lägger ner 100 på att söka jobb. Men de får inte in en krona på det.

Så tänker jag. 

• erimother

Här kommer en till som gärna jobbar hemifrån eller kan ta mig ut ett par timmar i veckan. Jag har även egen bil om det är till en fördel.

Jag är en mycket social person, "multikulti", duktig på stava och skriva.

PMa gärna mig med olika förslag. 

• soetisenanna

Här är en till! är mamma ledig och vill gärna ha ett extra jobb och få lite extra pengar men inget sälj jobb utan nåt annat.. kontakta mig om ni har tips :)

• Slagathor
    hummelgard skrev 2013-02-16 23:34:37 följande:
    ja nu svarade du på två saker samtidigt.. 
    Först. Om du är bra på att skriva kan du skriva artiklar s.k contentwriting. Jag sysslar med det själv. Du annonserar på olika forum och på sidor där man kan sälja digitala tjänster. Är man billig får man jobb. Är man bra får man bättre betalt. Men man måste ju börja någonstans.

Sen. Så här ser jag det. Jag har hållt på med mängder av småjobb, mestadeles online men även tex produktprovare m.m på stan. Jag bestämde mig för följande. Oavsett lön skulle jag testa jobbet 3 månader och sedan utvärdera det. Det har visat sig att de saker jag från början trodde var dåliga inte alls var det. Man blir överaskad.
    Sen besämde jag mig för att jobba 80 och söka jobb 20. Dvs har jag en dag ledigt ska jag jobba med de jobb jag har 80% oavsett om det gav mig 200kr. Sen kunde jag lägga resteen av tiden på att söka bättre jobb.
    Jag tror många lägger ner 100 på att söka jobb. Men de får inte in en krona på det.

Så tänker jag. 
    Låter ju vettigt det du skriver. Hur får man ett sådant jobb? Var söker jag?
  • hummelgard

Jag är inte så mycket för att "söka jobb" i den meningen att man ska se en annons där någon skriver "jag söker dig som....". 99% av alla skrivjobb jag har fått hag jag fått genom att själv annonsera ut vad jag kan. Sen sprider det sig. Att visa upp sig till vilket pris som helst. Har gjort en hel del gratis.

Jag tjänar mest på att vara skribent. De jobben får jag genom olika forum där man kan sälja texter. Sen tjänar jag pengar på att blogga genom vanlig bloggförsäljning av inlägg. Säljer en del länkar och jobbar med reklam. Höll på med enkäter tidigare men det har jag slutat med efter att jag hittat mer lönsamma inkomster. 
    Men jag tror alla ska hitta sin grej. Kan man göra något så testa att sälja det. Kan man det inte - lär dig. 

Hoppas det gav något svar.
    Börja med gapbuster - småpengar och mat och bensin gratis. Någonstans ska man ju börja.

Svar på tråden Arbeta extra hemifrån