Inlägg från: Slagathor |Visa alla inlägg
  • Slagathor

Arbeta extra hemifrån

Jag söker också jobb man kan sköta hemifrån, pga att jag studerar och sambon jobbar otroligt mycket. Dock inte Home party. Nån som har nåt tips?

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Slagathor
    hummelgard skrev 2013-02-14 04:24:21 följande:
    Slagathor - Vad är du bra på? Så fort man är bra på något går det att sälja....Finns flera sidor där du kan sälja tjänster av olika slag.
    Jag är bra på att se logik i saker och ting, organisera och vara till känslomässig hjälp. Vet inte hur det skulle hjälpa någon hemifrån dock hehe
    Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Slagathor

Det beror på om det är provision också. Skriva och stava är jag bra på faktiskt.

• Slagathor
    hummelgard skrev 2013-02-16 23:34:37 följande:
    ja nu svarade du på två saker samtidigt.. 
    Först. Om du är bra på att skriva kan du skriva artiklar s.k contentwriting. Jag sysslar med det själv. Du annonserar på olika forum och på sidor där man kan sälja digitala tjänster. Är man billig får man jobb. Är man bra får man bättre betalt. Men man måste ju börja någonstans.

Sen. Så här ser jag det. Jag har hållt på med mängder av småjobb, mestadeles online men även tex produktprovare m.m på stan. Jag bestämde mig för följande. Oavsett lön skulle jag testa jobbet 3 månader och sedan utvärdera det. Det har visat sig att de saker jag från början trodde var dåliga inte alls var det. Man blir överaskad.
    Sen besämde jag mig för att jobba 80 och söka jobb 20. Dvs har jag en dag ledigt ska jag jobba med de jobb jag har 80% oavsett om det gav mig 200kr. Sen kunde jag lägga resteen av tiden på att söka bättre jobb.
    Jag tror många lägger ner 100 på att söka jobb. Men de får inte in en krona på det.

Så tänker jag. 
    Låter ju vettigt det du skriver. Hur får man ett sådant jobb? Var söker jag?
Svar på tråden Arbeta extra hemifrån