• Anonym

Ta bort piercing vid förlossning?

Hur många här som har fött tog bort sin piercing under förlossningen?

• Svar på tråden Ta bort piercing vid förlossning?
  • Adrian2011

det finns ju många ställen du kan ha en percing på..något speciellt ställe du tänker på?

• Fia 28

Jag antar du har en piercing i underlivet? Kan inte föreställa mej att en piercing i ögonbrynet ska vara något problem =)

• Loth

Hade en i tungan som jag glömde ta bort, den åkte in i tungan efter förlossningen så det kan vara en god tanke att komma ihåg att ta ut dem.

• Anonym

Har labret alltså picering i överläppen

• Myapocalypse

Har en industrial, en tragus och en i tungan. Kommer nog köpa plastsmycken att sätta in om det blir ett akut/urakut kejsarsnitt. Sedan ska de vanliga smyckerna tillbaka när jag kommit hem igen :P

• Xay1de

Den i underläppen tog jag bort. När andra barnet föddes hade jag börjat töja ut hålen i båda mina öron, och de ringarna kan bara tas bort med tång, så de fick sitta kvar...

Men om du tar bort den, var snabb med att sätta tillbaka smycket. Piercingar drar ihop sig otroligt fort, jag hade haft min i 8 år när första sonen föddes och det var tajt när jag skulle få in smycket igen.

vitunhurri.blogg.se - Bloggen som lever igen!
  • Anonym
    Xay1de skrev 2012-08-13 16:25:45 följande:
    Den i underläppen tog jag bort. När andra barnet föddes hade jag börjat töja ut hålen i båda mina öron, och de ringarna kan bara tas bort med tång, så de fick sitta kvar...

Men om du tar bort den, var snabb med att sätta tillbaka smycket. Piercingar drar ihop sig otroligt fort, jag hade haft min i 8 år när första sonen föddes och det var tajt när jag skulle få in smycket igen.
    Problemet är att jag inte får bort den, måste ha tång och om jag tar ut den får jag knappt in den igen, tappa den en gång satte i den dagen efter och gjorde ont som sjutton!
  • Smulan 89
    Anonym skrev 2012-08-13 15:57:34 följande:
    Hur många här som har fött tog bort sin piercing under förlossningen?
    Det enda som eventuellt får sitta kvar är örhängen. Alla andra smycken SKA tas bort. Detta är för din egen säkerhet om du tex behöver sövas osv. Så är det sagt där jag bor i alla fall. Jag har bara hål i öron och navel och navelsmycket åkte ut innan vi åkte in till förlossningen. Fick ta av mig ringar och halsband också, (behövde in på operation efteråt).
  • Xay1de
    Smulan 89 skrev 2012-08-13 16:30:40 följande:
    Det enda som eventuellt får sitta kvar är örhängen. Alla andra smycken SKA tas bort. Detta är för din egen säkerhet om du tex behöver sövas osv. Så är det sagt där jag bor i alla fall. Jag har bara hål i öron och navel och navelsmycket åkte ut innan vi åkte in till förlossningen. Fick ta av mig ringar och halsband också, (behövde in på operation efteråt).
    Ja, dom säger det, men går det inte att ta bort smyckena så går det helt enkelt inte. Det är inte precis som om de har en verktygslåda på förlossningen så att man kan plocka bort grejer. Det måste ju vara likadant för de som har anchors (alltså smycken inopererade i huden), de är ju också jävligt bökiga att ta bort, vet inte ens om det går utan att det blir en permanent borttagning.
    vitunhurri.blogg.se - Bloggen som lever igen!
Svar på tråden Ta bort piercing vid förlossning?