Inlägg från: Lycklig och glad |Visa alla inlägg
  • Lycklig och glad

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Grattis Marla! :)

Tack så mycket, vi mår jättebra. Just nu sover han vid mitt bröst - så mysigt!

Kram till er båda

• Lycklig och glad
    Ekot skrev 2012-09-09 15:46:17 följande:
    Mysigt! Är avis på er som får träffa era små nu. Själv har jag nu 39 dagar till bf känns iofs som det var bara för någon vecka sedan jag var på 99 dagar så tiden kommer nog gå fort (om jag inte går över för då sniglar den väl sig fram...).

Skönt att ni mår bra iaf!
    Parkerade just en "lånebil" (lånar av svärföräldrarna för veckohandling) på "er" parkering och tänkte att här bor en en vecka gammal bebis! Själva så köpte vi våra två första paket blöjor idag. Lär väl bli hundratals paket...

Kram på er!
    Det är speciellt att ha honom hos oss, helt underbart såklart :) Snart Ekot har ni också er bebis hos er. Jag födde ju sex dagar tidigt och var inte riktigt beredd... Vi skulle ju ha en skön och lugn hemmahelg sen skulle jag vara ledig. (Jobbade ju till fredagen och vattnet gick 12 på lördagen) Men nu spelar det liksom ingen roll - nu är det sonen som är det viktiga. 

Bjöjor är bra att ha när man kommer hem. Vår lilla skrutt bajsar inte mycket åt gången men det blir många blöjbyten per dag...

Jag kollar inte familjeliv så ofta numer, så om ni vill lägga till mig på fb, skriv ett pm här på familjeliv :) 

Kram på er två! 
  • Lycklig och glad
    marla333 skrev 2012-09-07 15:04:44 följande:
    grattis! mår ni bra? kommit på namn?

bra dag! i söndags valde också lillasyster att äntligen komma, men på kvällen efter 22. så hon kom på bf =)

Sjukt att vi födde på samma dag. (Fast vi 05:34 på morgonen) Vi var på DS, ni? Vår lille son heter Nils! :)
  • Lycklig och glad

Idag tog jag min första ensamma promenad med Nils i vagnen. Träningskläderna åkte på och en promenad på fem kilometer klarades av. Svettigt och rätt jobbigt i uppförsbackarna :) Hoppas ni mår gott! Kram

• Lycklig och glad

Jag gick min "gravidrunda" till badet och genom S Ängby. :) Skogen får det bli snart också.

Ekot, vill du ha hallonbladste? Jag har en oöppnad förpackning om du vill ha :) Köote två - lite onödigt då jag druckit typ tre koppar te.

• Lycklig och glad

Ekot - skönt att vara ledig för dig! Hoppas du hinner vara ledig lite innan bebis kommer ut... Så det inte blir som för mig ;)

• Lycklig och glad

Ja det ska man dricka för att komma igång. Jag drack bara typ tre koppar - det var inte så gott :) En annan gravid ville ha det så jag skickade det vidare.

En vecka hemma är väl perfekt, det var set jag hade planerat för ;)

Imorgon är det dags för bvc igen, hoppas Nils gått upp i vikt bra... Nu måste jag sova, hur gör man för att lägga sig i tid? Jag vet ju att all sömn är viktig...

• Lycklig och glad

Ja hur är det med er Marla? Hur går det med Agnes? 

Nils hade gått upp bra i vikt, 350gram på en vecka, så nu väger han 4300g och växer som man ska... :) Det betyder ju att maten stannar i kroppen... förutom det han kräks upp då... :)

Ekot, löser det sig så ni kan gå på infon på DS?

Kram till er! 

• Lycklig och glad

Ja han gick ner lite drygt 300g vilket är vanligt! Tack, vi tycker också att han är söt :) Vi är kanske lite partiska dock!

Jag tycker att infon på DS var bra... Hoppas ni också tycker det. Tror framförallt att maken tyckte det var skönt att få saker förklarade av proffsen :)

• Lycklig och glad

Vi åkte in på kontroll eftersom mitt vatten gick och fick då skjuts av en kompis (maken har inte körkort). Sen är vi åkte in "på riktigt" körde min syster oss. Vi tog taxi hem. :)

Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?