• Anonym (vill hjälpa)

Hur kan jag hjälpa sambon i bebisverkstan?

Försökt i några år nu och är inom utredning. Inga "fel" finns på någon av oss och han blev väldigt lättad av att veta att simmarna är pigga! 
    Har ätit pergotime mm nu och har koll på ägglossningen..han vet ju såklart att detta är den veckan i månaden man skall ligga på lite extra..
    och det är väl det som sabbar allt, om han övht får "upp den" har han väääääldigt svårt att få utlösning istället.
    Han blir ledsen och arg på sig själv..han vill nog förmycket..
    Känner mig maktlös och vet inte vad jag kan göra mer än att bara försöka förstå och lyssna..
    Men nu drar han sig ju för att övht ens försöka och blir bara irriterad på mig då jag försöker närma mig... Hur ska vi nånsin kunna bli föräldrar om han inte klarar detta...vad kan vi/jag/han göra??

• Svar på tråden Hur kan jag hjälpa sambon i bebisverkstan?
  • Anonym (Mörka?)

Hej och tråkigt med ert problem.

Kanske kan det vara just det, att han får för mycket press på sig just när du har ÄL om att det ska gökas? Det kanske helt enkelt blir för kliniskt allt snack om ägglossningar, spermier, tester och bäbisar. Tycker att du ska mörka det hela lite så att du har koll och han får helt enkelt leva i ovisshet om när det hela sker. Klä dig sexigt och förför honom, helst några gånger under månaden så att han inte fattar att NU händer det. Då kanske det blir lite lättare för honom?

Sen variera det hela, lek lite och försök att ta det med ro. Vet att det känns som ett slag i nyllet när man försöker så mycket och länge men det är nog medicinen för iaf honom.

• Anonym

Nej prata inte om ÄL och även om han anar vad det gäller så kan du väl förföra honom. Gör dig till lite extra! Jag är själv kvinna så det tar emot att ge ett sådant råd men jag kan tänka att om mannen är riktigt het så ökar chansen att bli gravid! 

• Babybel

Säg till honom att ni passar det hela lite av någon anledning, och så fortsätter du ha koll på egen hand. Sen när det är dags så se till att ni hittar på nåt (restaurang/fest eller vad som helst som kan distrahera och innehåller alkohol som man faktiskt slappnar av när man dricker).
    Tänk efter i vilka situationer ni brukar ha sex normalt sett. När brukar lusten skölja över er? Försök sen att återskapa det!

• Anonym (Mörka?)
    Babybel skrev 2012-08-14 08:23:56 följande:
    Äsch, pausar ska det stå!
    Tror det är en väldigt bra idé. Typ "Nu har det blivit lite för mycket krav nu tar vi det lugnt ett tag" och så får han bara leva i mörkret om babyverkstaden.
  • Anonym
    Anonym (Mörka?) skrev 2012-08-14 08:26:22 följande:
    Tror det är en väldigt bra idé. Typ "Nu har det blivit lite för mycket krav nu tar vi det lugnt ett tag" och så får han bara leva i mörkret om babyverkstaden.
    Ja karlar brukar ju inte vara så där jättesvåra att manipulera Lite sexiga kläder och lite fokus på honom!! Han är man och man får tänka på honom som den där i grottan!  
  • Anonym (vill hjälpa)

haha många härliga svar. tack!! 
    Finns det inget "lusthöjande" preparat att trycka i han?`
    Han äter zink och rosenrot redan.. 

Svar på tråden Hur kan jag hjälpa sambon i bebisverkstan?