Inlägg från: MrsMcC |Visa alla inlägg
  • MrsMcC

Jobba med dementa

Jag jobbar med dementa och är inte särskilt orolig. Vi har utförliga riskbedömningar på alla våra boende och de som är utåtagerande har vi dubbelbemanning på. Klart att olyckan kan vara framme ändå, men jag är inte mer orolig när jag är på jobbet än när jag är ute och går. Där kan jag ju ramla :)

Se till att ni har ordentliga instruktioner och riskbedömningar. Följ dem! Stå inte i sparkzonen, osv 

• MrsMcC

Något jag också upptäckte hjälper är att faktiskt berätta för mina tanter och farbröder att de får vara lite försiktig med mig för jag ska ha barn. Funkar toppen! De flesta av dem har ju själva varit där! Sedan glömmer de ju innan jag kommer in nästa gång, men då får jag berätta igen!

• MrsMcC
    Lotus86 skrev 2012-08-14 14:51:11 följande:
    Nja....min chef är nog inte den mest medkännande personen i världen för att uttrycka sig vänligt =O Och rikbedömningarna....tja....det är nog lite si och så med det. Det är mest sådant som oroar mig; att inte bli förstådd om något skulle kunna hända.
    Det är krav på riskbedömingar från Arbetsmiljöverket. Prata med ditt skyddsombud!
Svar på tråden Jobba med dementa