• Ulle C

Syskonvagn

Vill rekommendera Babytravel Easy Ride Syskonvagn. Påminner om UB, dvs stora syskonet sitter framåtvänd medan det lilla barnet ligger vänd mot föräldern i hårdlift. (Obs endast nyare modellen som kom sommaren -05) Den är endast 73 cm bred och kostar ca 4700 ink lift. Vi är helnöjda, stora lufthjul som är svängbara och kan spärras om man tex går på grusväg.

• Ulle C

Sorry... lite förvirrad... givetvis är det UJ... Urban Jungle jag menade

• Ulle C

Jag har också Babyproffsens vagn. Kanon tycker jag betalade fullt pris för min dvs 4700 inkl en hårdlift. Ja, den påminner om UJ... men så mycket billigare. Köpte en svart i dec, och nu såg jag att den kommit i beige... typiskt.

• Ulle C

Avgörande för oss var att den klarar 36 kg, många vagnar klarar bara 25 kg. Vår son fyller tre i maj och väger 15 kg, då är det viktigt att ha en stabil vagn...

• Ulle C

Inget vindskydd för det sittande barnet, men regn + vindskydd för liften och ett dubbelt regnskydd (som inte fungerar när man har lift) ingår i priset...

• Ulle C

Jag har fårskinnsfäll, fleeceåkpåse och overall på mina tjej när hon ligger i den. Men hon föddes ju lite tidigt, skulle kommit idag! Men det funkar... och till sommaren räcker det ju med en tunn filt, om ens det... Något som är smart är att det finns en suflett på hårdliften + en på vagnen. Fäller man upp båda när det blåser ligger de helt skyddade...

• Ulle C

Har inget måttband tillgängligt just nu, men det ser ut att stämma... vagnen är 73 cm bred, men hjulen är ju under sittdelen (inte utanför som på många andra) så den är smal och smidig. Jag har varit ute och promenerat i snöslask med den och det funkar bra eftersom den har stora lufthjul. Men jag har märkt att när jag spärrar hjulen fram så drar den lite åt det hållet storebror sitter (men han väger ju 15 kg!!!).

• Ulle C

Det är nog väldigt olika... Vår son är 2 år 9 mån och älskar att åka i vår syskonvagn (Babyproffsen) när lillasyster är med. Men jag kan tänka mig att han hellre cyklar bredvid till våren /sommaren (vi bor på landet)

Svar på tråden Syskonvagn