• sara75

Syskonvagn

Funderar också mycket på det här med syskonvagn. Vi bor i stan, åker mycket buss, men är samtidigt väldigt mycket ute i ojämn terräng som snömodd, lera, grus och allt annat man råkar ut på när hunden ska rastas. Så vagnen måste vara både stabil, lättkörd och ganska liten! Som det är nu så är det helt klart att föredra att kunna vända på vagnen när det snöar och blåser. Dottern accepterar det med. Frågan är om hon fortfarande går med på att åka baklänges om ett halvår, det kanske inte är någon vits med en vagn som är vändbar ändå. Men man vill ju ändå kunna ha den lilla bebisen vänd mot sig. Någon som har något tips?

• sara75

Hu, när det är sånt här väder (snö och vind) blir man verkligen motiverad att köpa en vagn där barnen kan sitta mot en och inte bara i färdriktningen. Min minsta i magen kommer att vara ca 6 månader när vintern är ruskig nästa år och har då säkert börjat vilja sitta upp så att liggdelen är borttagen. Alltså blir det till att sitta framåt om man väljer en Babytravel eller UJ. Det är svårt att veta hur det kommer att fungera allting!

• sara75

Vi har också äntligen bestämt oss för vilken vagn vi ska köpa, men än så länge har vi inte beställt den. Det blir en Phil and Teds e3 och den känns hur bra som helst. Både jag och sambon är helt frälsta i vagnen! Alla mina fördomar mot vagnen har kommit på skam, den känns både stabil och ombonad. Lillplutten kommer ligga hur mysigt som helst utan att få vind och regn på sig och storasyster kommer att sitta som en prinsessa. Längtar efter att börja köra den!

Svar på tråden Syskonvagn