• Mia83

Syskonvagn

Gladskiten

Tror abolut att den är ett väldig bra och prisvärt alternativ till UJ, har även hört många säga det som har den.
    Jag skulle absolut köpa BT syskonjogger om det inte vore för att jag inte vill vända minsta barnet framåt så tidigt. Hade tänkt köpa den men insåg här om dagen att jag ju faktiskt inte ens kan tänka mig att vända min 14 mån dotter framåt än, så jag letar nu efter andra alternativ. Lutar åt en Teutonia Team Alu S4, om den inte är allt för svår att få in i bil.

• Mia83

Norahs mamma

Jag tror inte heller det är "farligt" att vända framåt tidigt, men jag själv känner mig inte bekväm med att ha mitt/mina barn framåtvända tidigt.
    Jag vill som sagt inte ens vända min 14 mån dotter framåt än, och kommer inte göra det förän hon visar att hon vill det, eftersom jag uppskattar att kunna ha den kontakten med henne när vi promenerar.

• Mia83

Bella B

Titta på den här då, den tycker jag verkar bra, som jämförelese till BT syskonjegger.
    www.kikiwelt.de

Gå in på "Zum Shop", sedan "Geschwisterwagen", så kommer den strax, Hauck Roadster Duo är det. Priset är inte fy skam heller, omkring 1900kr inkl frakt.

• Mia83

Fast den har ju ingen hård liggdel förstås.....
    Vi var inne på den också ett tag, då tänkte vi göra ngn egen lösning så man kunde ha en liggdel (som på BT). Kändes som det inte borde vara så knepigt eftersom ryggstöden kan ställas in steglöst.

• Mia83

Mallan76

Ja, jag skulle då inte ha ngt emot att strosa omkring med den vagnen.
    Tyvärr är priset i högsta laget för vår del, då skulle vi ju betala lika mkt för barnvagnen som vi gjort döe vår bil.....hmm....nja...nej det får nog bli en ngt billigare variant.
    Men bra verkar den!

• Mia83

Nu har jag total panik! Antingen är bussarna längs min linje här i Uppsala uråldriga med smala dörrar och/eller 3-4 trappsteg, eller så är de nya med breda dörrar - men med ett räcke mitt i öppningen. Hur 17 ska jag kunna åka buss med en syskonvagn? Eller är vi med syskonvagnar inte välkomna på bussar helt enkelt?
    Hur är det för er andra?

• Mia83

mammaE

Jo, vagnar på längden har ju en fördel, men de får nog inte plats ändå på bussen tror jag, utan att blockera hela gången för alla andra. Det är nästan så att min "lilla" carena sittvagn är i vägen på bussen ju.
    Ståbräda är tyvärr inte aktuellt eftersom stora tjejen bara kommer vara 19 mån när syskonet kommer. Jaja, man får klura lite helt enkelt.
    Funderar på att skriva till uppsala buss också och fråga hur de har tänkt att vi ska göra, som har syskonvagnar. För jag menar bussar är väl ändå till för alla?
    Ska bli spännande och se vad de svarar.

Vi bor ju i en bit från centrum, så buss är definitivt aktuellt när man ska ta sig någonstans, eftersom jag saknar körkort.

• Mia83

BT 06:or kommer att kosta 4495 för vagnen och 995 för liggdelen, enligt Babyproffsen.

• Mia83

Igår beställde vi vår BT Syskonjogger 06.......
    Passade på när babyland hade kampanjen "köp nu, betala hela summan i september", så hinner vi få våra skattepengar först.
    Så nu börjar väntan på att den ska komma till butiken så man får ta hem den å klämma å känna.........
    Det bästa av allt är nog att den här ggn var expediten lite mer kunnig på vagnen så vi fick se den helt ihopfälld, även utan hjul, och den blev ju för 17 mindre än vår Carena sittvagn!!!! Så nu är det ingen kris med att byta bil heller.

• Mia83

För alla som funderar på BT's 06:or kan jag tillägga att vagnen numera kostar 4495kr, men liggdelen kostar fortfarande 995kr.

• Mia83

Sockerärtan

Välkommen in i den snåriga tvilling/syskon-vagns djungeln!
    Du anar inte hur många vagnar jag hann bestämma mig för innan vi faktiskt tog det slutgiltiga beslutet och beställde vår vagn. Nu får det bli som det blir och det är såå skönt att slippa grubbla.

Svar på tråden Syskonvagn