Inlägg från: Norahs mamma |Visa alla inlägg
  • Norahs mamma

Syskonvagn

MammaE:
    Brios nya väger "bara" 16kg utan hjul, vilket är den lättaste av de traditionella syskonvagnarna enligt de själva... Sen väger ju hjulen några kilo...
    EL Twin cross väger iof 15.5kg (chassi) enligt hemsidan... Hjulen 3kg.
    Twin cerox (svängbart styre) väger 17.4kg (å så hjulen 3 kg!)
    babytravel väger 18kg och jag anstar att det inkl hjul... UJ är väl oxå 18kg?

• Norahs mamma

Men spelar det egentligen så stor roll hur tung den är när det är svängbara framhjul? Man behöver ju inte hänga på handtaget för att svänga då, som med EL's hangarfartyg...
    Då behöver man ju bara känna tyngden när man lyfter i och ur bil...

• Norahs mamma

men då har man ett val att låsa framhjulen
    Det valet har man itne med en EL eller brio...

Och jag tycker att det endast i djupsnö blir problem med svängbart framhjul, på grusvägar, skoterspår och ängar går det smidigt och bra...

• Norahs mamma

men man kan ju låsa hjulen då!

• Norahs mamma

Har oxå tänkt på det där med 2 suffletter... kanon ju!
    Är det soligt så fäller man bara upp den ena och byter man riktning så tar man den andra!

Vi ska ha babytravel...
    Nån som vet EXAKT vilka skillnader det är på 05an och 06an?

• Norahs mamma

Ulle:
    läste i en annan tråd att sittytan är ca 27cm verkar det stämma?
    det är ju ett par cm mer än EL och brio

• Norahs mamma

Bella:
    Så sittmåtten är för heeela sittytan?

• Norahs mamma

Glömde ju...
    Hur mycket blir det kvar när man tryckt in en lift oxå?

• Norahs mamma

Var och kände på EL och Brio idag och satan vad tunga dem är!!!

Jag provkörde en tom EL cerox (den med svängbart styre) och höll knappt på att orka svänga med den! Hur fan är det då med 2 barn?? det blir ju 20kg extra sen...

Nu är jag helt säker: det blir babytravel!!

• Norahs mamma

Hittar jag en billig 05a så köper jag nog den, men jag bor mitt i norrland så den chansen är liten Blir nog en ny...

Skillnaderna, vad jag har hört (inte alls säkert!), är att dragkedjorna byts ut mot remmar som på UJ, plasten/gummit vid fötterna byts delvis ut mot metall, nya färger, och är inte säker med hjulen ska visst inte svänga 360gr utan bara lite eftersom de hakar fast annars...
    Å så höjs priset till 4500...

Svar på tråden Syskonvagn