Inlägg från: Smultronblomman |Visa alla inlägg
  • Smultronblomman

Syskonvagn

Europa: Har du någon bra sida om Teutoniavagnen på nätet? Jag försöker få fram fakta om den men lyckas inget vidare. Vet du vad den ligger i för pris ungefär? Går den jämföras lite med Brio och Emmaljunga vad det gäller stabilitet och framkomlighet?

• Smultronblomman

europa: Tack
    Hahaha, lite lustig... jag har läst tyska i 5 år men är ändå kass på det *fniss*

• Smultronblomman

mammaE: vet du vad Teutonian väger?

• Smultronblomman

Bella B: Vet du om myggnät, vindskydd och regnskydd är något som ingår? Eller måste man köpa till allt sådant?

• Smultronblomman

MammaE: Varför tror du Teutonian blir svårkörd på landet? Om man tar den med lite större däck fram, är det samma då? Funderar nämligen... bor själv på landet

• Smultronblomman

mammaE: Ok då missförstod jag dig helt *fniss*

• Smultronblomman

Ulle C: Vet du något om Babytravels syskonvagn? Du kanske har en själv tom Vill höra positivt och negativt!!

Är de svängbara hjulen "låsbara"?

Någon som har denna vagn eller har kikat på den och vill skriva ett par ord?

• Smultronblomman

Ang Babytravels syskonvagn? Ingår myggnät, regnskydd mm när man köper vagnen eller måste det köpas till? Finns det något slags "vindskydd" för den sittande att ha över benen?

• Smultronblomman

Julius: Får jag bara passa på att fråga vart i Munkedal Babyproffsen ligger? Här noll koll Förresten vilka ändringar är det mellan 05: orna till 06:orna som inte gör dem lika bra?

• Smultronblomman

Hejsan Ett tag sedan jag skrev något här, men nu efter mycket funderande hit och dit har vi slutligen bestämt oss för en Babytravel syskonjogger. Det verkar vara det absolut bästa alternativet har jag kommit fram till då lillkillen här provsuttit en del vagnar. Här blir ju han och lillbebisen mer åtskillda då bebisen ligger i liggdelen och jag tror nog att båda två kan slappna av bättre.

Problemet blir ju när bebisen inte vill ligga längre utan ska sitta och jag måste ha pyret framåt. Men då kommer ju Walter vara ännu lite större och man behöver kanske inte alltid ha syskonvagnen, utan kan ha ståbräda till vår Emmaljunga Duo Edge och de gånger syskonvagnen behövs får båda barnen helt enkelt sitta framåt En någon snurrig förklaring kanske *fniss* Men detta är mina tankar just nu....

Så nu har vi preliminärbokat en -06, som skulle vara ute i affären april-maj någon gång trodde de...

• Smultronblomman

Gladskiten: Vi kollade på Baytravel i helgen, sonen provsatt och trivdes bra i vagnen märktes det med en gång. Ryggstödet går inte att få rakt upp, men det var inget som verkade oroa honom iallafall Liggdelen är ganska smal, det är den... men bebisen är ju inte särskilt stor så länge den ligger ner heller och jag tror inte att det blir så hemskt mycket mer plats i en mjuklift till en vanlig syskonvagn. Tog inte reda på de exakta måtten på sittdelen, men jag uppfattade det som om lillkillen fick mycket större plats i sin separata sittdel här än när han provsatt en Emmaljunga med mjuklift bredvid, då var det trångt....

• Smultronblomman

Sandra82: Jag har bf 19 juni så är ju ute i ganska god tid och har äntligen bestämt mig nu för en Babytravel. Beställde den idag, beige blir det! När har du själv bf?

Vad tycker ni om en helbeige vagn förresten? Var inne på helsvart först, men nja alltså det blir lite väl tråkigt tycker jag... men kanske mer praktiskt. Men iallafall, nu blir det beige

• Smultronblomman

Sandra82: Jo det är ju just det med att den blir smutsig fort, men nertill är den ju svart och sittplatserna är svarta... känns som där den värsta smutsen kommer att bli är vagnen svart, så jag chansar Vad ska du ha för vagn?

• Smultronblomman

Här blev det ju en babytravel

• Smultronblomman

AnnaOnIce: Jag har ju beställt en Babytravel och beställde till en liggdel till vagnen. Har för mig att det ska vara fullt liggläge på vagnen men när det ändå finns separat liggdel så väljer jag hellre det och kan då ha bebis emot mig.

Jag beställde en -06 och pris på vagn har jag för mig skulle ligga på 4495:- och liggdel runt 600:- Sedan kommer jag köpa till ett regnskydd som fungerar när man har en liggdel och andra syskonet sitter som kostar ca 300:-

• Smultronblomman

AnnaOnIce: Förrsten det där med att den går lägga ner i 180 grader? Är inte det fullt liggläge det? Jag menar 360 grader är ju runt om liksom och det där är hälften... eller är det jag som inte fattar riktigt? *tänker*

• Smultronblomman

Europa: Jo helt klart så är det ju viss smuts som syns betydligt mer på svarta vagnar, det jag syftade på mest är slask från vägar och smutsiga bilar osv... Men man får väl helt enkelt tänka på att ta det lite försiktigt när den ska in i bilen osv. Vi har ju en Emmaljunga nu i färgen Jungle (Grön/beige/Svart) och den är fortfarande relativt ren

• Smultronblomman

pimz: Tack *puh* Jag höll på att bli tokig

• Smultronblomman

AnnaOnIce: Jo jag har provkört och känt på vagnen och blev positivt överraskad. Var stabil och lättkörd. Gillade vagnen mer och mer ju mer jag pillade på den Vi valde en beige vagn.

Tror nog att det blir väldigt trångt med en mjuklift i liggdelen faktiskt. Jag kommer också behålla vår singelvagn och sälja BT så fort stora killen inte vill åka i den mer. Då kommer man ju få tillbaka en hel del av de pengarna man lagt ut på den. Begagnade BT vagnar verkar vara lättsålda också

izabelle32: Som jag har förstått det så är BT Babyproffsens egna märke och kan alltså endast köpas på Babyproffsen. Så jag har alltså beställt vagnen på Babyproffsen Nej jag har inte fått den än, beställde en -06 och de skyulle komma i slutet av mars tidigast, men jag har känt på och provkört en -05 och blev positivt överraskad. Den är lättkörd och tar ganska liten plats ihopfälld. Ett stort plus är att barnen sitter lite åtskillda och att så länge bebisen ligger i liggdelen så kan inte brorsan så lätt vara där och störa.

Svar på tråden Syskonvagn