Syskonvagn
För er som funderar på EL eller Brion (också Double wave). Sätena är SMALA, dvs åtminstone vår kille av litet större modell, men ännu bara 16 månader får inte ordentligt plats med vinterkläder på bredvid en mjuklift. Ifall man vill ha en med båda barnen bredvid varandra rekommenderar jag Teutonias Team Alu - de är exakt lika breda som EL och Briona, men sätena flera cm bredare, dvs konforten för barnen mycket större. Skillanden är att på de övriga märkena är hjulen det bredaste på vagnen, medan Teutonia är lika breda över sätena som hjulen.
Vi har inte ännu bestämt vilken vagn vi kommer att köpa. Kommer främst att behöva den nästa vinter och då kan hjulen inte vara för små för då går det inte att köra med den i snön. Ståbräda tror jag inte att barn under 2,5 orkar längre sträckor och i snö funkar de inte heller så bra. För oss lutar det kanske mest mellan Teutonian och Gracos Duo Stadium, där de sitter efter varandra, men den har litet små hjul och handtaget kan man inte justera höjden på, så kan bli rätt tung för axlarna (litet för hög för mig) - men mycket billigare är den än de flesta andra och trots allt litet bättre kvalitet än paraplyvagnarna. Båda de här tror jag man kan användas längre tid än t.ex Phil & Teds där den mindre inte verkar kunna se något förbi den äldre, men har inte sett den vagnen live, så kanske jag har fel.