Inlägg från: Pallas Athena |Visa alla inlägg
  • Pallas Athena

Syskonvagn

Hallå!
    Har kollat igenom första delen av tråden och satt sedan och kollade på tvillingvagnar själv på nätet eftersom jag inte är nöjd med de vagnar som ni har nämnt fram till sidan 18!
    Jag råkade stöta på den här vagnen på en sida som hyr ut vagnar: www.rent-a-pram.com/images/s3_gross.jpg
    Är det någon som känner igen den?? Har sökt och sökt efter tusentals vagnar, men ingen ser ut som den. Det är flera saker som ser precis ut som vår ABC Design-vagn (en en-barns duo), bland annat hjulen, hopfällningsmekaniken och tyget. Men jag har inte hittat någon ABC Design som ser ut så här. Är det en gammal modell? Eller är det en annan modell som bara är väldigt lik ABC Design?
    *suck* Det ser ut som om den skulle kunna passa oss, och så vet jag inte ens vad det är för märke och än mindre storlek, vikt och pris!

• Pallas Athena

Aha! Jag hittade den själv! Det är en Babywelt Alaska Twin 3, dvs förra årets modell! Men den finns fortfarande att köpa i bland annat Tyskland.. Men här ska ni få höra: Den är bara 70 cm bred och väger 17 kg inkl hjul. Den går att ha i liggläge och fullt sittläge!
    Dock vet jag inte hur breda sittdelarna är, hittar inte det någonstans.. får väl skriva till tillverkaren.. på tyska!

• Pallas Athena

Ja, just det! Den kostar mellan 2000 och 2500 kr utan frakt i Tyskland..
    Dock är inte framhjulet svängbart, så jag tror jag ska titta lite på årets modell istället, den är två centimeter bredare och har dubbelhjul fram (jag tror att det var svängbart), annars var de samma!

• Pallas Athena

Mallan76: Åh, tack! Fast jag tror inte den passar riktigt ändå.. vill gärna ha en vagn där barnen kan sitta både framåtvända och bakåtvända..

Har sammanställt en lista på vad jag vill ha!
    Luftdäck
    Fullt liggläge och fullt sittläge (dvs inte halvliggande bara)
    Högst 72 cm bred
    Helst ska sitsarna kunna vändas både framåt och bakåt
    Helst höj- och sänkbart handtag
    Inte för tung (absolut inte mer än 20 kg)
    Helst 4 hjul
    Ska kunna fällas ihop utan att hjulen monteras av

Fast det finns väl ingen till ett rimligt pris som har allt detta!
    Jag måste nämligen ha en syskonvagn har jag kommit på.. den behövs när jag ska gå med hundarna och när jag ska åka in till stan osv (ibland med buss, och här har de de gamla bussarna med smala döröppningar! ), och jag kan tyvärr inte bära så mcket i bärsjal eftersom jag har en ledsjukdom..

• Pallas Athena

Är det? Jaha..
    Fast jag tyckte det var mycket smart med en "Toddler seat" som man fäster framför det minsta barnet.. Skulle gärna ha en sådan, för då kan man ju bara ta bort sitsen när det äldsta barnet inte skall med och så!

• Pallas Athena

Okej! Ja, det är väl kanske inget som vi behöver..

Ni som har tandemvagnar: Slår man inte i knäna när bakre sitsen är nedfälld till liggläge så ett spädbarn kan ligga där? Jag tycker det ser ut som det på alla bilder som jag kan hitta! Och om det nu är så, vad är det då för vits med en tandem - ett äldre barn kan väl inte ha så stort nöje med att sitta bak och nästan bara se en stor sufflett?

• Pallas Athena

Jag håller med! Ska ge er länkarna till mina valmöjligheter när jag orkar, men annars finns även denna variant av BabyStyle: www.babystyle.co.uk/Low%20website/Twin%20Classic/twinclassic.html
    En klassisk vagn!

• Pallas Athena

Här är mina "favoriter", jag har jättesvårt att välja mellan dem och har tvingats göra en lista på det jag vill ha i syskonvagnen och sedan markera vad dessa olika vagnar har och inte har.. Trots det hittar jag ingen som passar, då det inte finns någon som uppfyller alla mina krav!

Babywelt Alaska Twin S: www.evendi.de/jsp/eVendi2004/product_info.jsp

ABC Design Tandem Air (de levererar till Sverige också): cgi.ebay.de/ABC-Design-Geschwisterwagen-Tandem-Air-sand_W0QQitemZ7392489969QQcategoryZ23628QQtcZphotoQQrdZ1QQcmdZViewItem

Hauck Roadster Duo: www.quelle.de/cgi/kooperation.cgi&shop_id=114044&ae_id=100000146446&akk_id=100000151304&sku=223646J&stat=KOOP_53

Valco Twin Runabout: stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Svar på tråden Syskonvagn