• Naomi

Syskonvagn

Har följt tråden under tystnad. Länge till BF men det är ju alltid kul att fundera på vagnar. Vet någon var man kan se blid på teutonia team alu och vad den kostar?

• Naomi

Har spanat lite på spider från Bobbiway som var uppe på diskusion för ett tag sedan. Den är 78 cm bred. Är det för bred? Vad ligger det sk. Stockholms måttet på? Hur bred är BT och UJ?
    Tycker annars att den verkar bra då jag vill komma ha båda barnen mot mig.

• Naomi

Kan vi inte göra en sammanställninga av de märken vi diskuterat?
    tex.

Urban Jungle:
    Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i flera färger, ganska stor varukorg, pris ?

Bab y Travel: Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora soterande framhjul, finns i tre(?) färger, varukorg (?), pris ?

Om ni tycker detta är bra så rätta till mitt och lägg till flera gärna med adressen till hemsidorna.

• Naomi

Kopierar sammanställningen:

Babywelt Alaska Twin S 202: Fullt liggläge och sittläge, 72 cm bred, endast framåtvänt läge, 17 kg, svängbart framhjul, kostar 2995 kr i Sverige.
    www.evendi.de/jsp/eVendi2004/product_info.jsp

Babystyle Twin Classic 2006: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, vändbart läge, 20 kg, icke svängbara framhjul, kostar 3900 kr i Storbritannien (exkl frakt)
    www.babystyle.co.uk/Low%20website/Twin%20Clas...

ABC Design Tandem Air: Fullt liggläge och sittläge, 60 cm bred, liggbredd 38 cm, icke vändbart läge, 18,3 kg, svängbara framhjul, kostar 1600 kr i Storbritannien (inkl frakt)
    cgi.ebay.de/ABC-Design-Geschwisterwagen-Tande...

Hauck Roadster Duo SL: Ej fullt liggläge och ej fullt sittläge, 76 cm bred, liggbredd 32 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 2600 kr i Sverige
    www.quelle.de/cgi/kooperation.cgi

Valco 2005 Twin Runabout: Fullt liggläge och sittläge, 75 cm bred, liggbredd 30 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 4200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Valco 2005 Runabout Stroller & Toddler Seat: Fullt liggläge och sittläge, 66 cm bred, liggbredd ca 40 cm, icke vändbart läge, 15,5 kg, svängbara framhjul, kostar 3200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna

Brio Double Wave: Fullt liggläge och sittläge, 77 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, ca 19 kg, icke svängbara framhjul, kostar 5800 kr i Sverige

Emmaljunga Twin City Cross: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart läge, ca 18,5 kg, icke svängbara framhjul, kostar 4800 kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Emmaljunga Twin Cerox: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, 20,4 kg, icke svängbara framhjul, kostar ? kr i Sverige

Urban Jungle:
    Bredd 74 cm. 15,6 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i flera färger, ganska stor varukorg. Blir väldigt liten ihopfälld. Kostar 8695 kr, liggdel 1895 kr Väldigt bra andrahandsvärde. www.onetreehill.nl

Baby Travel: Bredd 73 cm. Vikt 15,5 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i tre(?) färger, varukorgen är jättesvår att nå när sittdelarna är i liggläge. Pris 3995 kr, liggdel 695 kr (inte helt säker på pris) www.babyproffsen.se

Teutonia Team Alu S4: Fullt ligg och sittläge. Bredd 79 cm, sitt/liggbredd 33 cm. Vikt 19,4 kg. Vändbart läge, stora svängbara framhjul. Funkar med både mjuk- och hårdlift. Stor varukorg. Kostar 6494 kr i Sverige. Lift 1195 kr. www.teutonia.de

Bobbiway Spider: Fullt ligg och sittläge. Bredd 78 cm, vikt 19,3 kg. Individuellt vändbara sittdelar/hårdliftar!!!! Sittdel byts ut mot hårdlift. Två stora svängbara framhjul. Pris 6995 kr inkl 1 st hårdlift. www.bobbiway.com

• Naomi

För mig lutar det nog åt Bobbiway spider eller Team alu. Väljer ni bort vagnar bredare än 72-73 cm?

• Naomi

Brio DW borde väl vara tung att köra utan svängbara hjul? Någon som prövat den ordentligt. Tycker nu att min Nova är i tyngsta laget när det gäller att svänga. Speciellt med lite last.

• Naomi

Verkar som vi inte får plats med team alu i bilen.
    UJ blir platt verkar det som, men lång. Får ni andra plats med vagnarna ni tittat på? Ska man behöva byta bil också? Tänkte att vi har ju en combi den borde ju funka ett tag till.

• Naomi

Jag kommer definitivt ha en enkelvagn. Hoppas på stunder med ett barn som sover sött när jag är ute och fixar.

Funderar däremot på att strunta i syskonvagnen. Hittar inget vettigt tycker jag och så kostar de så mycket. Hur länge beräknar ni att den kommer användas? Jag kommer ha 22 månader mellan barnen.

• Naomi

Tycker också att den verkar bäst men är lite orolig för att den är 78cm bred. Måste provmäta några ställen.

• Naomi

Team blev 60 hög ihopfälld när vi mätte i butiken. Be att få provmäta innan ni beställer.

Babywelt Alaska Twin S 202: Fullt liggläge och sittläge, 72 cm bred, endast framåtvänt läge, 17 kg, svängbart framhjul, kostar 2995 kr i Sverige.
    www.evendi.de/jsp/eVendi2004/product_info.jsp

Babystyle Twin Classic 2006: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, vändbart läge, 20 kg, icke svängbara framhjul, kostar 3900 kr i Storbritannien (exkl frakt)
    www.babystyle.co.uk/Low%20website/Twin%20Clas...

ABC Design Tandem Air: Fullt liggläge och sittläge, 60 cm bred, liggbredd 38 cm, icke vändbart läge, 18,3 kg, svängbara framhjul, kostar 1600 kr i Storbritannien (inkl frakt)
    cgi.ebay.de/ABC-Design-Geschwisterwagen-Tande...

Hauck Roadster Duo SL: Ej fullt liggläge och ej fullt sittläge, 76 cm bred, liggbredd 32 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 2600 kr i Sverige
    www.quelle.de/cgi/kooperation.cgi

Valco 2005 Twin Runabout: Fullt liggläge och sittläge, 75 cm bred, liggbredd 30 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 4200 kr i USA (exkl frakt)

Valco 2005 Runabout Stroller & Toddler Seat: Fullt liggläge och sittläge, 66 cm bred, liggbredd ca 40 cm, icke vändbart läge, 15,5 kg, svängbara framhjul, kostar 3200 kr i USA (exkl frakt)

Brio Double Wave: Fullt liggläge och sittläge, 77 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, ca 19 kg, icke svängbara framhjul, kostar 5800 kr i Sverige

Emmaljunga Twin City Cross: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart läge, ca 18,5 kg, icke svängbara framhjul, kostar 4800 kr i Sverige

Emmaljunga Twin Cerox: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, 20,4 kg, icke svängbara framhjul, kostar ? kr i Sverige

Urban Jungle:
    Bredd 74 cm. 15,6 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i flera färger, ganska stor varukorg. Blir väldigt liten ihopfälld. Kostar 8695 kr, liggdel 1895 kr Väldigt bra andrahandsvärde.
    www.onetreehill.nl

Baby Travel: Bredd 73 cm. Vikt 15,5 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i tre(?) färger, varukorgen är jättesvår att nå när sittdelarna är i liggläge. Pris 3995 kr, liggdel 695 kr (inte helt säker på pris)
    www.babyproffsen.se

Teutonia Team Alu S4: Fullt ligg och sittläge. Bredd 79 cm, sitt/liggbredd 33 cm. Vikt 19,4 kg. Vändbart läge, stora svängbara framhjul. Funkar med både mjuk- och hårdlift. Stor varukorg. Kostar 6494 kr i Sverige.Har sett dem på Babyproffsen för 5995:-. Lift 1195 kr.
    www.teutonia.de

Bobbiway Spider: Fullt ligg och sittläge. Bredd 78 cm, vikt 19,3 kg. Individuellt vändbara sittdelar/hårdliftar!!!! Sittdel byts ut mot hårdlift. Två stora svängbara framhjul. Pris 6995 kr inkl 1 st hårdlift.
    www.bobbiway.com

• Naomi

Har spanat lite på firstwheels track elite och city elite ( den kommer i juni). Verkar ha det jag vill ha men är osäkert på kvaliten.

www.babyviking.se och www. firstweels.nl
    Priset var rätt bra 4200 för vagn och 1100 för en liggdel

• Naomi

Kändes lite läskigt att lägga en nyfödd i en mjuklift med bara en tyg del som skydd tyckte jag men annars verkar den praktisk.

• Naomi

Har också blivit mer och mer inriktad mot Phil och Teds e3 trots att jag avfärdade den direkt de första gångerna jag kom i kontakt med den.

Hur långt har du mellan dina barn Sara 75?
    Min äldsta kommer vara 22,5 mån när lillis kommer.

• Naomi

barn av vår tid:
    Cocoon är en mjuklift. Om man behöver den eller ej är nog upp till var och en men jag skulle nog inte lägga en nyfödd i vagnen utan någonslags lift.
    Du kanske har en redan som funkar bra.

Det finns flera färger på P&T några av den nya finns inte på babyland ännu men kan beställas från England. Det verkar också som om man sparar ganska mycket pengar på att beställa därifrån.

På tal om annat. Jag tror att jag kännt rörelser från barnet flera gånger idag. Är det möjligt, jag är bara i början på vecka 15??

• Naomi

Chewie: Jag är också intresserad av den vagnen. Vet du nått om vikt och bredd?

Svar på tråden Syskonvagn