• Jefa

Syskonvagn

Var och kikade på BT igår för att ge den en ny chans! Men nej, vi kan bara inte köpa den. Det tråkiga är att dne är säkert jättepraktiskt och kanonbra. Men både jag och min man tycker den är ruggigt ful (ni får ursäkta ni som gillar den )

Men nu är jag inne på en Mikado tvillingvagn! Jättefin, verkar kanonbra och ett perfekt styre där man bara drar det över vagnen så blir hela vagnen vänd!
    Någon mer som funderra på denna?

Anna
    Jag hade valt en svart. Mer neutralt, lättare att hålla rent, samt högre andrahandsvärde!

• Jefa
    Bella B
    Tänkte aldrig på att den var så tung. Den var iaf lätt att köra, det lilla jag provade.
    Har vart i Stockholm i helgen, så vi passade på att kika lite på Babyland.
    Varför är 90% av alla syskonvagnar trehjulingar? (Känns det som iaf )
    Jag vill inte ha en sån! Aldrig att jag skulle köpa en...Men jag har kikat lite på en Brio Twinette. Någon som vet något om den?
    Fast Mikadon är jag väääldigt sugen på än
  • Jefa

MammaE
    Ja, jag var inte heller helt 100 på den. Var i en annan barnvagnsaffär här jag bor och hon sa att det är den vagnen de flesta kunder är nöjda med. Hon sa att "det är inte den jag tjänar pengar på, men om man ska se till vad kunderna är riktigt nöjda med, så är det den".

• Jefa

Ni som köper syskonvagn, ska ni sälja era enkelvagnar? Jag har en bra Brio Kombi osm jag är lite tveksam inför att sälja eller att ha kvar!

• Jefa

Funderar på om man ska köpa ny eller bättre begagnad? Låt säga att jag köper vagnen jag vill ha, den kostar 6000. Om jag säljer den sen igen kan jag väl få ut ca 3500. Alltså 2.500 mindre än vad jag gav för den.
    Jag har sett dessa vagnar för 3500 nästan nya på nätet (folk som inte fått så stor användning av dem). Om man köper en sån för 3500 kan man nog sälja den för 2500 iaf. (Just dne jag vill ha) Då har man ju bara lagt ut 1000 kr.
    Eftersom det inte är så lång tid vill säga.

Svar på tråden Syskonvagn