Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Syskonvagn

... har inte läst hela tråden... så jag hoppas att jag inte ställer samma fråga som någon före mig... men men...

Jag hade siktat in mig på en ORA syskonvagn eftersom jag praktiskt taget bara hört positiva kommentarer om deras Stockholmsmodell. Men så idag fick jag höra att de gått i konkurs. Något som vet om det stämmer? Om det inte stämmer, var kan man köpa ORA-vagnarna?

Tackar!

• HeddaBigBum

Vi kommer också ha (knappt) 1½ år mellan våra. Lucas (14½ mån) sover fortfarande middag 2ggr/dag och alltid i vagnen. Vi är dessutom "out and about" en del och det skulle aldrig gå att ha honom gåendes jämt... eller syskonsits ovanpå vagnen i och med att han sover så mycket. Han kommer nog vara nere i 1 tupplur per dag när lilla-syster kommer... men ändå... han är ju knappt 1½ då... min plutt.

Jag är ute efter en ORA. Någon som vet var man kan köpa dem??

• HeddaBigBum

jag tror inte vi kommer sälja vår enkelvagn. jag har varit jätte-nöjd med den, å så vitt jag förstår varar inte "syskonvagns-perioden" särskilt länge. Många av de vagnar som sälj begagnade gör ju av skälet "storebror vägrar åka vagn"

• HeddaBigBum

Finns det skötväskor (inte nylonkassarna/nätkassarna) till syskovagnar?

• HeddaBigBum

Jag ville ha en ORA, men de går så snabbt på blocket, och säljs inte på så många ställen. Nu hittade jag en suuuuuperfin Emmaljunga Twin Någongting 2004 för 2500kr. Den är visserligen 79 bred (Ora 73), men "ska" komma in överallt ändå.

Svar på tråden Syskonvagn