Syskonvagn
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Tror jag ska kolla på Phil & Ted, tänk om man kunde hitta en begagnad..... Trist bara att babyn inte kan sitta vänd mot mig. Men man kanske inte har vagnen så länge, jag får spara min Bugaboo till sittvagn, den är bara så bra!
Var o kollade på syskonvagnar i helgen. De är ju hur stora som helst!!!
Skulle testa en Phil&Ted men dottern vägrade att samarbeta. Hon ville inte alls sitta i den o skrek o gick upp i brygga.
Jag försökte verkligen tvinga ner till slut men det gick inte.
Nu funderar jag på att strunta i syskonvagn. Julie får gå! Eller jag vet inte...
Vad kostar de, jag hittar inget pris? Det ser inte löjligt ut med en blå och en rosa?
Väger den verkligen 15kg? det tycker jag låter mycket. Min bugaboo väger 7kg...
Synd att den inte finns som syskonvagn.
Vi provade ju P&T vagn men Julie vägrade att sitta i sittdelen. Hon var itne alls på humör och hon är inne i en period då hon hellre vill gå. Problemet ä ju att hon springer iväg o rymmer, så vi behöver nog vagn när man ska ut o gå iallafall...
Helst vill jag slippa syskonvagn o bara ha enkelv....
Några tips på begagnade vagnar förutom på blocket?
Kan man beställa vagnarna billigare utomlands? Ex Phil&Ted, var beställer man den?
Var inne o tittade på Babywelt Alaska Twin, på babystugan. Den är ju både billig, lätt och snygg.. Liggläge och mjuklift kunde man få till.
Men på blocket hade hon skrivit vikt 13 kg, men på babystugan står det 17kg.
Vad tycker ni andra?
P&T e snyggaste vagnen tycker jag, min dotter vägrade bara att sitta i sittdelen, den är så liten när man har babyliftan i. Men hon kanske går att vänja...
E också osäker på hur mycket babynr2 kommer att se där bak.
Vad tycker ni om denna?
www.abcbuggy.co.nz/colour.html
Den har hjulen under sig vilket gör den mindre... kanske värt att beställa om man hittar en billig...
Hur gör ni med babytravel, köper ni till mjukliftar till babyn?
Går deras sits att lägga helt ner?
vad kostade hela paketet?
har blivti erbjuden en begand vagn (minns inte märke) för 3500 men den går bara tt lägga ner 180grader... funderar..
Jag kommer nog va ute sent. Ingen katastrof om man inte har en dubbelvagn den första tiden. Jag vill hellre va säaker på att den kommer ut hel o frisk o min dotter fortfarande vill sitta i vagn,
Vagnarna tar ju inte slut direkt, det kommer nya.
Smultronblomman:
Provkörde du vagnen, BT, hur var den? vad valde ni för färg?
Det e sant att man vill ha babyn emot sig. Min dotter satt jag först upp i liggdelen innan vi bytta till riktiga sitsen. De vill ju gärna ha kontakt när de är så små...
Det var först när hon var 7mån som vi bytte till sittdel.
Kan man få in en mjuklift i liggdelen? Jag skulle vilja ha en lift man kan lyfta ur babyn lätt. Så kan de sova vidare inomhus och det är lätt att bära babyn.
Jag funderar på att behålla min singelvagn också så man kan sälja syskonvagnen när min största (nu 17mån) tröttnar på att åka vagn. Och när hon är på dagis och man ska nånstans så är det onödigt att gå med en syskonvagn....
Jag pendlar numera mellan BT och Phil&Ted. Jag tycker BT var dyr, den nya. Trodde de kostade runt 3500...