• Bella B

Syskonvagn

AnnaOnIce - Såg fin ut! Hittade du mått och vikt på den också? Går den bara att köpa i US eller?

Här börjar det väga åt en UJ trots "nackdelarna" Är rädd att jag inte kommer orka köra Teutonian uppför den lååååånga uppförsbacken till dagis i snömodd till vintern... Visst den är lättmanövrerad men vikten gör ju sitt när man går uppför lixom *s*

Är man knäpp om man vill ha en knallröd vagn? Tycker dom är urläckra i rött (UJ) men maken tycker jag är knäpp och säger att jag kommer tröttna. "Alla" har ju svart och det är väl mest gångbart men trist samtidigt. Vad tycker ni?

• Bella B

Jag har BF 28 april så det börjar dra ihop sig så smått... Skrattande

Ska försöka hitta en beg. UJ har vi bestämt. Kanske lättare sagt än gjort men att köpa en ny känns helt vansinnigt. Får kanske spana igen på en BT istället annars fast jag gillar den eg inte. Är det nån som vet i fall UJ och BT väger lika mycket och har samma sitt/liggmått? Jag kommer köpa till en hårdlift/carrycot till lillasyster då det verkar mycket bättre än att ha henne liggandes framåtvänd i en mjuklift.

• Bella B
    Tänkte bara meddela att Barnbutiken (barnbutiken.net) kunde leverera en svart UJ Duo idag om jag ville, och övriga färger inom nån vecka upp till ett par. I vissa butiker tex Barnens Hus fick jag beskedet att deras lev tid för dessa vagnar är upp till 12 veckor. Bra att veta ifall man tänkt beställa en ny UJ... 

Ok så om BT väger 18 kg plus liggdel kan jag ju lika gärna köpa en Teutonia som jag gillar betydligt bättre. Nä det får bli en UJ, ska ge mig ut på begagnat jakt...

Men inte kan man lägga en mjuklift i _liggdelen_ till BT?! Den är ju hur liten som helst, säkert smalare än själva mjukliften...
    Kan man enkelt "ta loss" liggdelen till UJ så man kan ta med sig en sovande bebis in tex?
  • Bella B

Hur mycket tycker ni man kan betala för en beg. UJ -05? (vill inte ha en äldre modell) Har sett annonser på allt från 6500-8000 kr inkl liggdel och 7000-7500 kr UTAN liggdel! *dyrt för enbart vagn* Max 6500 kr utan liggdel eller 7500 inkl liggdel kanske kan vara nåt att sträva efter? En beg. liggdel har jag sett ligger på mellan 1000-1600 kr... Skulle jag köpa nytt går ju hela kalaset på ca 10.600 kr men då får man ju full garanti också. Tänk om jag inte hittar nån beg!? Ska man köpa ny då eller satsa på en annan vagn istället, svååårt...

• Bella B

Den där Hauck Roadster Duo ser jättefin ut. Men det verkar inte som att man kan sätta på en bakåtvänd hårdlift som på tex UJ och BT eller?

Jag tycker också BT är ruggigt ful *förlåt* och kan bara inte köpa den... Det är främst frampartiet med de där plastfotstöden som ser så knepigt ut. Fånigt fåfängt, jag vet... Hmmm för annars verkar den rätt så bra, "billig" om inte annat. Har inte ramlat över nån beg. UJ som är nåt att ha ännu och tiden tickar på. (går in i v.33 imorgon) Fasen hur skall detta gå?

• Bella B

Jefa - är det denna Mikado syskonvagn du tittat på?

www.mikado-barnvagnar.se/MiKADO-discovery-duo.html

Observera i så fall att den väger (håll i er nu) 23 kg!!!!!!!!!! Måste vara rekord hittills, fy farao den kan man väl knappt rubba... Förlåt om jag är viktigpetter men jag är helt fixerad vid vagnarnas vikt!

• Bella B

He he har äntligen hittat en beg. UJ - en RÖD! Precis den färgen jag ville ha! *fiiin* Är så nöjd så........ men det blir en svart liggdel till, hoppas det inte blir för varmt i sommar bara. Skönt att äntligen bestämt sig. Ingen aning om det kommer bli bra men den som lever får se. Annars får vi väl sälja eländet och köpa en annan modell. Man vet ju inte förräns man provat den med båda barnen i om den funkar för oss eller inte.

Fortsätter med sammanställningen:

Babywelt Alaska Twin S 202: Fullt liggläge och sittläge, 72 cm bred, endast framåtvänt läge, 17 kg, svängbart framhjul, kostar 2995 kr i Sverige.
    www.evendi.de/jsp/eVendi2004/product_info.jsp

Babystyle Twin Classic 2006: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, vändbart läge, 20 kg, icke svängbara framhjul, kostar 3900 kr i Storbritannien (exkl frakt)
    www.babystyle.co.uk/Low%20website/Twin%20Clas...

ABC Design Tandem Air: Fullt liggläge och sittläge, 60 cm bred, liggbredd 38 cm, icke vändbart läge, 18,3 kg, svängbara framhjul, kostar 1600 kr i Storbritannien (inkl frakt)
    cgi.ebay.de/ABC-Design-Geschwisterwagen-Tande...

Hauck Roadster Duo SL: Ej fullt liggläge och ej fullt sittläge, 76 cm bred, liggbredd 32 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 2600 kr i Sverige
    www.quelle.de/cgi/kooperation.cgi

Valco 2005 Twin Runabout: Fullt liggläge och sittläge, 75 cm bred, liggbredd 30 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 4200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Valco 2005 Runabout Stroller & Toddler Seat: Fullt liggläge och sittläge, 66 cm bred, liggbredd ca 40 cm, icke vändbart läge, 15,5 kg, svängbara framhjul, kostar 3200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Brio Double Wave: Fullt liggläge och sittläge, 77 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, ca 19 kg, icke svängbara framhjul, kostar 5800 kr i Sverige

Emmaljunga Twin City Cross: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart läge, ca 18,5 kg, icke svängbara framhjul, kostar 4800 kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Emmaljunga Twin Cerox: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, 20,4 kg, icke svängbara framhjul, kostar ? kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Urban Jungle:
    Bredd 74 cm. 15,6 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i flera färger, ganska stor varukorg. Blir väldigt liten ihopfälld. Kostar 8695 kr, liggdel 1895 kr Väldigt bra andrahandsvärde. www.onetreehill.nl

Baby Travel: Bredd 73 cm. Vikt 15,5 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i tre(?) färger, varukorgen är jättesvår att nå när sittdelarna är i liggläge. Pris 3995 kr, liggdel 695 kr (inte helt säker på pris) www.babyproffsen.se

Teutonia Team Alu S4: Fullt ligg och sittläge. Bredd 79 cm, sitt/liggbredd 33 cm. Vikt 19,4 kg. Vändbart läge, stora svängbara framhjul. Funkar med både mjuk- och hårdlift. Stor varukorg. Kostar 6494 kr i Sverige. Lift 1195 kr. www.teutonia.de

Bobbiway Spider: Fullt ligg och sittläge. Bredd 78 cm, vikt 19,3 kg. Individuellt vändbara sittdelar/hårdliftar!!!! Sittdel byts ut mot hårdlift. Två stora svängbara framhjul. Pris 6995 kr inkl 1 st hårdlift. www.bobbiway.com

• Bella B
    mammaE - Barnens Hus i Nacka har 12 veckors leveranstid på UJ men Barnbutiken.net på Södermannagatan har alltid svarta i lager (enligt de själva) och även de andra "vanligaste" färgerna. Övriga har de ca 5 veckors leveranstid på tror jag. Skulle tippa att den svarta har högst andrahandsvärde och de "knalliga" typ rosa och lime har sämre andrahandsvärde av förståliga skäl. Vi köpte en röd på Blocket och han hade blivit helt nedringd på den annonsen så det verkar allmänt vara bra tryck på UJ vagnarna av de "vanligaste" färgerna.
    Jefa- Vi kommer inte sälja enkelvagnen. Den funkar ju bäst när jag bara skall iväg med bebisen, då verkar det ju lite onödigt att dra runt på en syskonvagn.
  • Bella B

mammaE - va skönt att ni bestämt er! Va bra att Barnens Hus inte har så lång leveranstid längre. Nä nån svart vill man inte ha. Tror en orange/ljusblå med mönstrad suflett blir hur snyggt som helst! Jag är urnöjd med vår knallröda *FIIIN* och hade definitivt valt den färgen om vi köpt en ny också. Gillar även den gröna väldans mycket!

• Bella B
    Mammatilltretroll skrev 2006-04-18 09:49:55 följande:
    Jag undrar ang Baby Travel Twin Jogger Komfort 2006: Kan man ha barnet vänt MOT SIG när man har sittdelarna? *~Mejas Mamma~*
    Tyvärr går det bara att ha barnen framåtvända i denna vagn. SYND! Kolla in Spider från Bobbiway, den har individuellt vändbara sittdelar. Verkar helt suverän men jag har inte ramlat över nån vagn live än så det blev en UJ för oss istället...
    Stolt mamma till Alvin 040826 och Kotten i magen BF 060428
Svar på tråden Syskonvagn