• aramde

vul bild siffror hjälp!!!!!

Kan någon alla dessa siffror? Från mitt vul Gn 50 D 6,0 cm DR 72 FR 24hz AO 98% Och 1L 5,4mm 2L 4,2 mm Bilden ligger i mitt galleri.... Undrar hur långt ja gått...

• Svar på tråden vul bild siffror hjälp!!!!!
  • Nevadita

Hej.
    Kan inte se ditt galleri
    Sa de inte något om hur långt gången du var?

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • Koala

De enda siffrorna som är intressanta för dig är 5,4 mm och 4,2 mm. Det är måtten på hinnsäcken, dvs ett medelvärde på 5 mm. Med hjälp av en tabell får man fram att det motsvarar v. 5+0. Alltså i vecka 5+0 den 8/8. Sen kan det vara svårt att få en exakt mätning så tidigt, allting är ju så smått. De övriga siffrorna som står på bilden handlar om ultraljudsapparatens inställningar.

• aramde
    Koala skrev 2012-08-14 12:13:56 följande:
    De enda siffrorna som är intressanta för dig är 5,4 mm och 4,2 mm. Det är måtten på hinnsäcken, dvs ett medelvärde på 5 mm. Med hjälp av en tabell får man fram att det motsvarar v. 5+0. Alltså i vecka 5+0 den 8/8. Sen kan det vara svårt att få en exakt mätning så tidigt, allting är ju så smått. De övriga siffrorna som står på bilden handlar om ultraljudsapparatens inställningar.
    Så den 8/8 var jag i vecka 5... När blev jag gravid då?...

För det som är så konstigt jag gjorde ett vul den 20 Juli! och då syntes inget på varken vul eller grav sticka.. sen den 1 augusti plussade jag.. Blev jag gravid typ den 16-22Juli då? för den 1 augusti gjorde jag ett grav test med vecko indikator då stod det 2-3 veckor sedan jag blev befruktad... hade varit kul att veta ca datum när det inträffade.. men de kan ju inte varit i Juni då iaf... för då borde det ju synts på ett grav test den 20 JULI tycker man ju för då är de mer än en månad sen...   
  • Jajja87
    aramde skrev 2012-08-14 12:57:47 följande:

För det som är så konstigt jag gjorde ett vul den 20 Juli! och då syntes inget på varken vul eller grav sticka.. sen den 1 augusti plussade jag.. Blev jag gravid typ den 16-22Juli då? för den 1 augusti gjorde jag ett grav test med vecko indikator då stod det 2-3 veckor sedan jag blev befruktad... hade varit kul att veta ca datum när det inträffade.. men de kan ju inte varit i Juni då iaf... för då borde det ju synts på ett grav test den 20 JULI tycker man ju för då är de mer än en månad sen...   

hmm jag får inte riktigt ihop det.. om du gjorde ett veckoin-test den 1 juli som visade 2-3 veckor så var du ju i vecka 5-6 då? om jag har fel så rätta mig någon!?. jag hade ägglossning och blev gravid den 20 juli, och jag är ca i v 5+4 (v 6 alltså)
  • Rocktroll
    aramde skrev 2012-08-14 12:57:47 följande:

Vecka 5 betyder att du blev gravid i mitten av juli ungefär och i och med att en graviditet räknas från förra mensen första dag så borde det stämma. Det enda intressanta är ju när du hade din senaste mens och när första dagen var då kan du använda dig av "graviditetsverktygen" här för att lista ut vilken dag du är på exakt :)
    .:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • aramde

rock troll min senaste mens hade jag 9-11 JUNI så de funkar inte att gå efter den då jag har riktigt oregelbunden med en cykel på 24-42 dagar...

purplegirl- den 1 augusti! gjorde jag test inte juli :)

för den 18-20 juli hade ja rätt ont i magen och efter samlag den 20 juni fick jag så ont att ja hamnade på sjukan de va då ja fick vul och dom ej såg något. kan det varit ägglossnig då ? blod eftersamlag och smärta! sen 1 augusti plus! :)

• Flisan79

Min teori är nog att du hade äl kanske runt 13-14 juli. Den 20 juli antingen fäste ägget och blödningen var en nidblödning eller att livmodern blev irriterad av sexet då ägget just fäst. Sen plussade du 1 augusti då var du troligen ca 4+0 vilket är 2 v efter befrukning och då man brukar ha bim.

Att inget syntes den 20 juli är inte alls konstigt för så tidigt i graviditeten syns ingenting.

• aramde

men då blev ja alltså ej gravid i JUNI månad :) i med att testet sa den 1 augusti befruktning 2-3 veckor. bara ja ej blev grav i juni så är ja lugn ;) hade uppehåll men Karln och han hade roligt på ett håll och jag på ett annat.. haha! hör skäms vi icke haha...

har pratat med flera läkare som säger juli så får väl lita på dem också?

Svar på tråden vul bild siffror hjälp!!!!!