• aramde

vul bild siffror hjälp!!!!!

Kan någon alla dessa siffror? Från mitt vul Gn 50 D 6,0 cm DR 72 FR 24hz AO 98% Och 1L 5,4mm 2L 4,2 mm Bilden ligger i mitt galleri.... Undrar hur långt ja gått...

• Svar på tråden vul bild siffror hjälp!!!!!
  • aramde

20 och 23 juni hade varit baaad! haha! men som min läkare sa hade ja blivit grav då, då hade de synts på test den 20 juli och vul..

• Flisan79

För det första så stämmer inte alltid de digitala exakt. Men det stämmer ju för dig. Du tog det digitala 1 aug? Och det är ju ca 2 veckor efter befruktningen vilket också svaret 2-3 v betyder. 2-3 veckor efter befrukning.

• Flisan79

Hade du blivit gravid i juni så hade du varit i gravidveck 7 minst och då hade du sett betydligt mer på VUL bilden.

• aramde

någon som har haft samma behöv av något i olika grav? med min första så åt jag massa bananer och drack apelsin juice! nu har ja precis samma och även då ratade ja godis rätt fort.. undra om detta också är en gosse ;)

• Jajja87
    Rocktroll skrev 2012-08-15 11:57:40 följande:
    Ägget fäster ca 4 dagar efter befruktning.

ett ägg fäster vanligtvis mellan 6-10 dagar.... dock är det vanligt runt 1 vecka
  • aramde

med mitt test den 2 augusti stod det befruktning 2-3 veckor :)

• Flisan79

Befruktningen sker när spermierna tar sig in i ägget. Då startar celldelningen. Sen tar det ca 5 dagar innan ägget är moget nog att fästa i livmodern (blasocyst). Det tar ungefär lika lång tid för ägget att vandra ner längs äggledaren och ner i livmodern. Efter det letar det en bra plats att fästa. Detta sker vanligen 7-10 dagar efter äl men kan tidigast ske dag 5-6 just för att ägget måste bli blasocyst först.

Gravtestet visar antal veckor sen själva befruktningen.

• Rocktroll
    Purplegirl skrev 2012-08-15 13:55:19 följande:

ett ägg fäster vanligtvis mellan 6-10 dagar.... dock är det vanligt runt 1 vecka
    Tänkte inte på att mitt embryo redan var en blastocyst när jag blev befruktad och då går det fortare Glad
    .:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Rocktroll
    Flisan79 skrev 2012-08-15 20:16:02 följande:
    Rocktroll: aha, ivf med långtidsodling? Fungerade det?
    Japp och japp är i v 25 Glad
    .:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
Svar på tråden vul bild siffror hjälp!!!!!