Har fått drömjobbet 20 mil borta
Hej! Jag är ny här!
Det är så att jag har bott i Stockholm i flera år och har många kompisar där. Jag är en storstadsmänniska och älskar staden!
Men jag fick mitt drömjobb i Linköping sedan 6 månader tillbaka. Jag flyttade då till Linköping men även om jobbet i sig känns fantastiskt så känns utanför-livet väldigt tråkigt och ensamt. Min pojkvän jobbar i Piteå och frilansar i Stockholm. Och han har ingen möjlighet att få jobb i Linköping. Min kompisar och släktingar är i Stockholm.
Jag har extremt svårt för tanken att bo i Linköping dem kommande åren (kan tänka mig att bo här ett år max iaf..). Men jag har extremt svårt för tanken att säga upp mig för att bo i Stockholm (tydligen så är det sjuktsvårt att hitta ett liknande jobb inom den industrin i Stockholm). Stor dilemma!!! Och jag känner mig frustrerad och stressad.
Jag har börjat fundera att flytta tillbaka till Stockholm men ändå behålla jobbet i Linköping, och pendla med tåg varje dag. Det kommer att ta mig 2.5h enkel resa...mer eller mindre. Är det rimligt tycker ni? Hur skulle ni göra?
Det gäller såklart att skaffa årskort eller månadskort på SJ och förhoppningsvis få en arbetstimme på tåget (måste kolla med arbetsgivaren).
Det kommer att innebära att jag åker hemifrån vid 6 och komma hem vid 19. Kanske inte så farligt ändå? Vad tycker ni? Hur skulle ni göra?