8,5 månaders bebis svårt att komma till ro, hjälp!
Behöver lite hjälp eller pepp. Min tjej på 8,5 månader krånglar något enormt med sömnen på dagen. Hon har svårt att somna och fortsätta sova när hon väl somnat. Förut har hon somnat bra i vagnen eller sele/sjal ganska snabbt. Nu senaste 2 veckorna är det en kamp varje gång hon är trött. Hon kämpar emot och blir jättearg fast hon är trött. Biter i brösten, skakar på huvudet eller fäktas med armarna när hon är i selen. Försöker vi lägga i vår säng så rullar hon bara runt. Nattningen på kvällen tar ca 1 timme, även det är längre tid än förr men ändå helt ok. Dagtid så känns det som att allt går ut på att få henne att sova. Idag vaknade hon 7 och hon har sitt första sovpass nu och kl är 13. Har gjort ett flertal försök men hon har bara gråtit och kämpat emot. Hon ammas mestadels, bär henne mkt i sele eller sjal, samsover så jag vet inte vad jag kan göra mer. Det är fruktansvärt jobbigt att inte kunna få sin bebis att komma till ro.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-14 13:13
Kanske skulle tillägga att hon inte använder napp och att hon är världens gladaste tjej efter att hon sovit.