• Callina

FB? Om jag vill blockera någon som redan blockerat mig?

Om man vill blockera någon så skriver man in namn och upp dyker förslag. Men om jag vill blockera någon som redan har blockerat mig (för säkerhets skulle eftersom den här personen sedan kommer ändra sig och då vill jag inte att personen ska kunna hitta mig på FB. Men hur gör jag då när jag inte får upp denna person?

Tänkte också höra om det innebär när man blockerar någon att man automatiskt inte ser den personens inlägg då heller? För om det nu är så att jag inte kan blockera så vore det ju bra att personen inte kan se mina inlägg heller om denna har blockerat mig. (vi har gemensamma vänner på FB)

• Svar på tråden FB? Om jag vill blockera någon som redan blockerat mig?
  • Callina

Det här är ingen person som ligger på min vänlista så jag kan inte plocka bort personen så enkelt.

• Callina

Det handlar om att jag inte vill att denna person ska kunna maila mig via facebook.
    Och helst inte heller se mina inlägg jag gör hos gemensamma vänner.

• Callina
    bebis2o13 skrev 2012-08-14 14:59:40 följande:
    Om du är blockerad så kan ni inte skicka något till varann alls, eller se varandras profiler nån av er.
    Ok tack! Då vet jag att så länge den personen har en blockering på mig ser denne heller inte min profil.

Nu när jag är blockerad så ser jag inte dennes kommentarer hos gemensamma vänner längre vilket inte spelar mig någon roll, men syns mina för den här personen?

Sedan undrar jag som sagt, kan jag inte blockera ändå.. för när den här personen väljer att ta bort blockeringen så syns jag ju igen plötsligt. Och vad denna person gör är att ta bort blockeringen på mig då och då, går in och luskar och sen sätter på blockeringen igen, högst frustrerande :-/ Jag vill bli osynlig.
  • Callina
    Fia 28 skrev 2012-08-14 15:07:51 följande:
    Dina inlägg syns inte om hon har blockerat dej. Du får väl söka på hennes namn lite nu och då ifall du råkar på henne nån gång då du inte är blockerad och blockera själv. Man måste vänta ett dygn (eller fler, minns inte) innan man kan blockera någon igen efter man tagit bort det.
    Ja ok, det var det så jag trodde men hoppades att det INTE var :-/
    Vill bara blockera och sen inte engagera mig och slösa energi, inte behöva sitta varannan dag och söka på en människa jag inte vill ha med att göra. Men är det så så är det ju så och jag är inte beredd att lägga ned facebook än i alla fall...
  • Callina

Jo, jag känner till en hotmailadress personen har som inte är facebookmailen och den har jag lagt in. Men du kanske menar att jag ska lägga till facebookmailen där också? Det har jag inte tänkt på..

• Callina

Nu har jag lagt till facebookmailen också.
    Men förstå så irriterande att denna person ska bestämma när och hur det ska blockeras. Morr.

• Callina

Jag har ytterligare en fråga om någon vet..  Glad

Om jag har en person blockerad och en gemensam vän lägger upp ett foto på mig på sin tidslinje och taggar mig, ser den personen jag har blockerat mitt foto då? Eller ser personen bara fotot utan taggen? Eller inget foto alls?

• Callina

Ja men gäller det även för foton som en gemensam vän lägger upp?

• Callina
    Fia 28 skrev 2012-09-04 09:46:55 följande:
    Nej, eftersom det inte är du som lagt upp fotot så kan den blockerade personen se det. Den kan bara inte följa ditt namn till din profil.
    Om fotot är taggat kan man ju tycka att det borde bli osynligt iofs...
  • Callina
    Fia 28 skrev 2012-09-05 10:47:17 följande:
    Men om fotot är taggat med flera personer då, är det inte konstigt att bilden skulle bli osynlig bara för att du var med på bilden?
    Sant!

Ytterligare ett scenario: Om personen är blockerad men jag lägger upp ett foto på en gemensam vän i dennes gemensamma väns logg där den gemensamma vännen är taggad? Vad syns?

Intressant hur dom får ihop allting..
Svar på tråden FB? Om jag vill blockera någon som redan blockerat mig?