Inlägg från: massatrassel |Visa alla inlägg
  • massatrassel

Rädd inför förlossning m.m.

Vet inte om det är en tröst, men jag kände mig väldigt väl omhändertagen på bb, trots en inte alltför lätt förlossning. Jag hade inte med mig speciellt mycket till bb, packade lite till bebis å choklad till oss vuxna men man är ju där ett tag och då kan ju alltid någon komma med det man eventuellt glömt.

Väskoron kan du ju lösa genom att ha den packad med det viktigaste.

Jag var också orolig för vattenavgång, kanske inte för att mannen var på jobbet, mer om jag typ stod i en affär :)

Spricka.. jag hör oftast att oron innan är värre än känslan om det skulle hända för det händer så mycket annat då, jag behövde bara några få stygn och jag märkte inte ens av det, det var ju då bebisen kom  liksom.

Efteråt, vi fick vara på bb i tre dygn, då fanns det personal dygnet runt som man kunde ringa på om man var orolig och de kom in och gjorde kontroller ibland och kollade till en, det gav en en liten försmak till hur det skulle bli när man själv var hemma med bebisen. Det mesta löser man med sunt förnuft :) å en liten tanke på att fixade bondkvinnorna det här så gör nog vi också det. (fast min barnmorska sa att de var fulla när de födde när jag gnällde om hur man gjorde innan lustgas å epidural ;))

Lycka till, det är häftigt med en liten bebis.             

Svar på tråden Rädd inför förlossning m.m.