• Dohgon

Rädd inför förlossning m.m.

Jag var också jätterädd. jag väntade tvillingar och fick besked om att väskan skulle vara klar från v 25 utifall att.
    V 28 fick jag åka in akut och stanna kvar några nätter. men slutade med igångsättning 1 v innan BF.
    väskan var då packad åt enbart mig, packade om den hela tiden. Sambon packade resten när jag åkte in och tog med dagen efter när han kom in då det verkligen var dags.

hur långt har du till förlossningen? ifall vattnen skulle gå när han inte är hemma menar jag? har du någon i din närhet som kan komma snabbt om det behövs? annars finna ambulans och din sambo får åka direkt till förlossningen istället.
    Ska se att detta nog går jättebra! Men packa gärna väskan redan nu, då är den färdig tills när det är dags =D

• Dohgon
    elinp88 skrev 2012-08-14 16:06:59 följande:
    Dohgon:  Fördelen är att sambon har ca en kvart hem med bilen från jobbet, och han lär ju gasa ännu mer om mitt vatten skulle ha gått. Vad är rekommendationerna att packa ner i väskan? kram!
    Härligt att det är så nära iaf. då är det absolut ingen fara skulle jag tro =)
    Min sambo hade inte körkort då men hade nära hem. Dock hade vi en timme in till förlossningen så när de väl skulle sätta igång och jag berättade via telefon att du har de tagit hinnorna och värkarna börjar bli riktigt obehagliga skaffade han skjuts in och var inne på 40 minuter ^^
    för dig: behagliga kläder som inte sitter åt efter förlossningen kan vara skönt, stora bindor (apoteker har stora bra) tant trosor ;) sen gärna en dator med trådlöst internet om du ligger kvar efteråt, gärna någon film eller så på datorn om det tar tid på förlossningen.
    Till bebis, kläder att åka hem i räcker. fanns både blöjor och lånekläder att ha här. kanske några salvor om bebis skulle vara känslig, men tror även de har dessa saker på sjukhuset =)
    bra att se till att ha hemma är några tetra ersättning ifall det inte fungerar att amma. bättre att vara förberedd =)
Svar på tråden Rädd inför förlossning m.m.