• Mary Wollstonecraft

För gammal för att donera :/

Blev lite ställd när jag nyss blev uppringd av fertilitetskliniken, och de meddelade att jag var för gammal för att donera ägg. Jag är 34, på deras hemsida står det att åldersgränsen är 36. Inga prover eller så har tagits, jag hade bara fyllt i intresseanmälan.
    Egentligen spelar det väl inte mig någon större roll, hade mest bara tänkt att det är rimligt att försöka hjälpa andra när jag nu har de barn jag vill ha, och dessutom blir gravid av att snava över ett par kalsonger ungefär...
    Trodde det var donatorbrist, men det kanske inte är så längre?

• Svar på tråden För gammal för att donera :/
  • Dohgon
    Mary Wollstonecraft skrev 2012-08-14 15:13:54 följande:
    Blev lite ställd när jag nyss blev uppringd av fertilitetskliniken, och de meddelade att jag var för gammal för att donera ägg. Jag är 34, på deras hemsida står det att åldersgränsen är 36. Inga prover eller så har tagits, jag hade bara fyllt i intresseanmälan.
    Egentligen spelar det väl inte mig någon större roll, hade mest bara tänkt att det är rimligt att försöka hjälpa andra när jag nu har de barn jag vill ha, och dessutom blir gravid av att snava över ett par kalsonger ungefär...
    Trodde det var donatorbrist, men det kanske inte är så längre?
    Men oj!
    Jag trodde inte det var sådan åldersgräns på det, och står det 36 på hemsidan tycker man väl att de borde hålla sig till det =/
    Jag är enbart 25 än så länge och planerar att donera, tror jag iaf. men jag vill ha ett barn till själv först. Men bra att veta att man inte har så lång tid på sig ändå.

Men vad gav de för anledning? För vadå för gammal när det står 36? eller är det för att det tar såpass lång tid med alla tester osv så att du hinner bli 36?
  • Mary Wollstonecraft

De verkade mena att eftersom det tar lång tid med alla tester etc, så hinner jag börja närma mig 36 innan det blir dags. Som sagt, känns mest lite snopet, jag ville verkligen försöka hjälpa till :/ Men säger de att det tar så pass lång tid så är det väl så...

• Dohgon

ja de skall väl först ha ett samtal, sedan ta tester, vänta ett halvår och ta tester igen. få svar på dessa tester och sen så får man donera. tror det tar ca ett år eller lite längre som jag förstått det =/
    men som sagt, man vill ju hjälpa, speciellt när man är en sådan som blir gravid av att vara i närheten av ett par kalsonger eller en naken man =p

Svar på tråden För gammal för att donera :/