• Anonym (orkar inte!!!)

VARNING!!! Radiotjänst ringer på dolt nummer!!!!

Nu börjar jag bli RIKTIGT trött på radiotjänst...

Jag tänker INTE betala för något jag inte använder!! Och de är otrevliga som satan i telefonen!!

Nu kommer en massssssa moraltanter/gubbar komma här och säga att det är klart vi ska betala...

Nej jag ser fasiken hellre på reklam om jag nu skulle titta på tv.

Så varning till alla er som inte vill betala... Det kan vara Radiotjänst.... 

• Svar på tråden VARNING!!! Radiotjänst ringer på dolt nummer!!!!
  • Anonym

Någon som vet vad det kostar per år? Får ta mig fan räkningar hela tiden känns det som på minst 500kr...

• Guld Nougat

2076kr per år och hushåll, dvs 519kr var tredje månad.

• chrissandra
    Mörksuggan skrev 2012-08-14 21:27:03 följande:

Nja TS skev att han/hon inte var med i svenska kyrkan. Inte att barnen inte var med i svenska kyrkan. Däremot skrev hon att barnen inte är döpta men det har ju inget att göra med om man är medlem i svenska kyrkan eller inte. 
    Ja, det har det visst med att göra. När barnen döps blir de medlemmar i svenska kyrkan.
    Döper men inte sina barn blir de heller inte medlemmar i svenska kyrkan. 
  • Anonym (Eli)
    Guld Nougat skrev 2012-08-15 00:11:49 följande:
    Du äger ingen tv eller radio, dvs du ska inte betala. Så vad är problemet?

att de skickar räkningar ändå. att de ringer efter klokan nio på kvällarna i flera veckor för att de hoppas att man ska svara med tvn på i bakgrunden. att de knackar på och kräver att få komma in för en kontroll vilket de inte har den minsta rätt till.

när jag var student och bodde i skåne hade jag ingen tv, var nästan aldrig hemma utan sov bara i lägenheten och behövde ingen tv. men det var tydligen helt otroligt att en tjej i 20-årsålden inte har någon så de antog att jag ljög och terroriserade mig i flera månader till och från. räkningar skickades då de "pejlat" att jag visst har tv (HADE INTE ENS EN JÄVLA RADIO!!) och när man protesterade blev man påhoppad i telefon som en smitare och lögnare! vad i helvete liksom!! höll på att dö på fäcken när någon jävla gubbe stod och tittade in genom mitt sovrumsfönster tidigt en mörk morgon och det spelade ingen roll att någon kontrollant till slut insåg och erkände att jag visst inte hade en tv ändå, någon vecka senare ringde de igen, och igen och igen.

nu har jag tv, men vägrar helt och hållet betala bara för att de är ena jävla tattarskallar på radiotjänst. de kan köra upp sina avgifter där solen inte skiner.

kan tillägga att jag faktiskt betalade avgift innan den där episoden (då jag hade tv). varje jävla gång, men det var tydligen inget värt. jävla äckel som jobbar för det där stället. de har dessutom erkänt i media att de jobbar på provision. de tjänar typ ingenting utan får betalt för hur många nya avgifter de lyckas driva in. och får de inte ihop tillräckligt många så börjar de helt enkelt skriva ut avifter utan att ha någon misstanke ens att personen i fråga har en tv. de föröker skrämma folk att betala (de har varit på min gamla mormor på 90+ också, hon har inte ägt tv eller radio på en sisådär 20 år, och henne hotade de med fängelse!!) för att skrapa ihop en halvkass lön..

skrota skiten och ta det på skatten istället, för så länge radiotjänst håller i det hela kan de se i stjärnorna efter mina pengar. och ja, jag kollar numera regelbundet på svt.    
  • LillaTyra

Vi som ringer ut till hushåll ringer aldrig efter kl 21 på vardagar och efter 19/20 på helger så har nån ringt efter det så är det inte radiotjänst. Det är bara kontrollanterna som tyvärr jobbar på provision, vi som ringer har fast lön med ob och INGEN provision alls.

• Anonym (idiotjobb!!)
    LillaTyra skrev 2012-08-15 00:52:40 följande:
    Vi som ringer ut till hushåll ringer aldrig efter kl 21 på vardagar och efter 19/20 på helger så har nån ringt efter det så är det inte radiotjänst. Det är bara kontrollanterna som tyvärr jobbar på provision, vi som ringer har fast lön med ob och INGEN provision alls.
    Men ni ringer ju på röda helgdagar! Alltså på storhelger! Det är respektlöst!

Jag fick samtal på nationaldagen runt 19 tiden på kvällen. Inte ok!
  • Anonym
    Anonym (Eli) skrev 2012-08-15 00:29:49 följande:

att de skickar räkningar ändå. att de ringer efter klokan nio på kvällarna i flera veckor för att de hoppas att man ska svara med tvn på i bakgrunden. att de knackar på och kräver att få komma in för en kontroll vilket de inte har den minsta rätt till.

när jag var student och bodde i skåne hade jag ingen tv, var nästan aldrig hemma utan sov bara i lägenheten och behövde ingen tv. men det var tydligen helt otroligt att en tjej i 20-årsålden inte har någon så de antog att jag ljög och terroriserade mig i flera månader till och från. räkningar skickades då de "pejlat" att jag visst har tv (HADE INTE ENS EN JÄVLA RADIO!!) och när man protesterade blev man påhoppad i telefon som en smitare och lögnare! vad i helvete liksom!! höll på att dö på fäcken när någon jävla gubbe stod och tittade in genom mitt sovrumsfönster tidigt en mörk morgon och det spelade ingen roll att någon kontrollant till slut insåg och erkände att jag visst inte hade en tv ändå, någon vecka senare ringde de igen, och igen och igen.

nu har jag tv, men vägrar helt och hållet betala bara för att de är ena jävla tattarskallar på radiotjänst. de kan köra upp sina avgifter där solen inte skiner.

kan tillägga att jag faktiskt betalade avgift innan den där episoden (då jag hade tv). varje jävla gång, men det var tydligen inget värt. jävla äckel som jobbar för det där stället. de har dessutom erkänt i media att de jobbar på provision. de tjänar typ ingenting utan får betalt för hur många nya avgifter de lyckas driva in. och får de inte ihop tillräckligt många så börjar de helt enkelt skriva ut avifter utan att ha någon misstanke ens att personen i fråga har en tv. de föröker skrämma folk att betala (de har varit på min gamla mormor på 90+ också, hon har inte ägt tv eller radio på en sisådär 20 år, och henne hotade de med fängelse!!) för att skrapa ihop en halvkass lön..

skrota skiten och ta det på skatten istället, för så länge radiotjänst håller i det hela kan de se i stjärnorna efter mina pengar. och ja, jag kollar numera regelbundet på svt.    
    Alliansen är väl på gång att ta bort Radiotjänst, hoppas verkligen det sker så snabbt som möjligt. Hoppas också att de anställda på radiotjänst får spendera resten av livet i fas 3.
  • Anonym

Jag blev också "utsatt" för en riktigt otrevlig inkompetent jävel från radiotjänst. Han påstod att jag sagt saker jag inte sagt, (kom igen, jag håller väl koll på om jag erkänner att jag har tv eller inte liksom!)  han vägrade diskutera och sa istället något i stil med att "det kommer en räkning på måndag" och la sen på luren i örat på mig. Arg som få gjorde jag en adressändring med omedelbar verkan och slapp undan det där ändå!

Och ja, jag är faktiskt en sån där dum människa som har tv och inte betalar ändå. :)

• Rakad Apa
    LillaTyra skrev 2012-08-15 00:52:40 följande:
    Skaffa ett riktigt jobb istället.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rakad Apa
    Rocket Mania skrev 2012-08-14 23:28:53 följande:

Har du ingen TV behöver du inte betala. Ser du inte på TV behöver du väl ingen TV?

Jag har tv, har haft det i flera år men använder den inte till att se på tv-kanaler. Den är kopplad till datorn och används som skärm, används oxå till tv-spel. Så jag kommer aldrig att betala ett ruttet öre till Radiotjänst eftersom jag tycker att det är orimligt. Hade jag däremot använt tv:n till sitt huvudsyfte så hade jag förmodligen resonerat annorlunda.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden VARNING!!! Radiotjänst ringer på dolt nummer!!!!