Guld Nougat skrev 2012-08-15 00:11:49 följande:
Du äger ingen tv eller radio, dvs du ska inte betala. Så vad är problemet?
att de skickar räkningar ändå. att de ringer efter klokan nio på kvällarna i flera veckor för att de hoppas att man ska svara med tvn på i bakgrunden. att de knackar på och kräver att få komma in för en kontroll vilket de inte har den minsta rätt till.
när jag var student och bodde i skåne hade jag ingen tv, var nästan aldrig hemma utan sov bara i lägenheten och behövde ingen tv. men det var tydligen helt otroligt att en tjej i 20-årsålden inte har någon så de antog att jag ljög och terroriserade mig i flera månader till och från. räkningar skickades då de "pejlat" att jag visst har tv (HADE INTE ENS EN JÄVLA RADIO!!) och när man protesterade blev man påhoppad i telefon som en smitare och lögnare! vad i helvete liksom!! höll på att dö på fäcken när någon jävla gubbe stod och tittade in genom mitt sovrumsfönster tidigt en mörk morgon och det spelade ingen roll att någon kontrollant till slut insåg och erkände att jag visst inte hade en tv ändå, någon vecka senare ringde de igen, och igen och igen.
nu har jag tv, men vägrar helt och hållet betala bara för att de är ena jävla tattarskallar på radiotjänst. de kan köra upp sina avgifter där solen inte skiner.
kan tillägga att jag faktiskt betalade avgift innan den där episoden (då jag hade tv). varje jävla gång, men det var tydligen inget värt. jävla äckel som jobbar för det där stället. de har dessutom erkänt i media att de jobbar på provision. de tjänar typ ingenting utan får betalt för hur många nya avgifter de lyckas driva in. och får de inte ihop tillräckligt många så börjar de helt enkelt skriva ut avifter utan att ha någon misstanke ens att personen i fråga har en tv. de föröker skrämma folk att betala (de har varit på min gamla mormor på 90+ också, hon har inte ägt tv eller radio på en sisådär 20 år, och henne hotade de med fängelse!!) för att skrapa ihop en halvkass lön..
skrota skiten och ta det på skatten istället, för så länge radiotjänst håller i det hela kan de se i stjärnorna efter mina pengar. och ja, jag kollar numera regelbundet på svt.