izgo skrev 2012-08-16 00:34:35 följande:
Hoppar gärna med i tråden, dock var förlossningen 14/8-12 så jag är bara på återhämtning ännu.
Vägde 68 förra sommaren. Slappade till och vägde vid gravidstart 80. 86 vid inskrivning, 72 efter 19v kräkningar, 100.9 vid förlossning. Idag (24h efter förlossning) -4kg.
Fått sy lite men ska börja inom ett par veckor.
Mitt träningsschema första 2 månaderna är givetvis bara promenader, vecka 6-8 även två korta joggingrundor.
Sen drar allvaret på gång!
Mitt mål är 70, men 75 är jag glad om jag når inom ett år!
Skriv gärna tips på fler träningsmetoder! Har en crosstrainer, häst
Välkommen! Roligt att fler hittar hit! Känns så mycket mer motiverande då!
Vad kul med dn crosstrainer, sånt gillar jag! Du måste ju såklart ta det lugnt i början tills du är återställd. Jag väntade själv 7 veckor innan jag satte igång med några tyngre övningar. Kändes bra att vara på återbesöket på MVC och få det bekräftat att allt läkt ordentligt! Jag fick också sy några stygn!
Jag har läst att det som egentligen tar bäst för att återfå sin kropp efter en graviditet och förlossning är utfall och planka, så jag börjat köra på det varje dag. Bara några stycken åt gången som jag sedan kan öka allteftersom.
Jag hade även hoppats kunna komma igång med lättare löpträning till helgen men jag har börjat känna mig lite krasslig i halsen. Hoppas att det bara är tillfälligt! Håller på att sätta ihop ett schema iaf!
Har ni märkt vad kass konditionen blivit? Jag promenerade drygt 3 km igår med barnvagnen, både plan och kuperad mark och när jag kom fram till målet var jag helt slut. Håll i sidan och svetten som rann på ryggen! Tycker väl själv att jag var hyfsat tränad innan jag blev gravid, tränade 2-3 ggr/v plus cyklade minst 3 km varje dag, även promenader så mycket som möjligt! Under graviditetens första månader mådde jag ganska illa så då var motivationen inte på topp för träning men under våren försökte jag ändå hålla igång iaf 1 ggn/ v på gym (ex crosstrainer) och fortsatte cykla varje dag fram till några veckor innan förlossning. Hur känner ni kring det här med konditionen efter graviditeten?