• ennairam80

Gravyr i förlovnings-/vigselringar

Jag och min sambo förlovade oss förra året, och nu i oktober är det dags för bröllop!

Igår var jag och beställde min vigselring, och när hon frågade om vad som ska graveras i ringen insåg jag att vi aldrig graverade våra förlovningsringar. Vi kom inte på vad vi ville ha så då blev det inget just då, och sedan har vi inte tänkt på det.
    Nu är det väl dags att ta tag i detta, men behöver lite inspiration!

Så vad har ni för texter i era ringar?

• Svar på tråden Gravyr i förlovnings-/vigselringar
  • Petra645

hans namn och datumet i förlovningsringen och bådas namn och datum i vigselringen.

• Tant Groda

Har samma som fast med ett hjärta i vigselringen. Finns inte så mycket plats i ringarna

• Silje92

Håller med ovanstående :) Vi har våra namn och datum. Med handgravyr. Jättefint!

• ennairam80

Att namn och datum är det normala förstår jag ju, men vill gärna ha lite tips om HUR man kan ha dom.

Jag har ju två ringar och han har en, har era män båda datumen i sin ring då, och ni har förlovningsdatumet i den ena och vigselsdatumet i den andra?

Och har ni båda namnen i alla ringarna, eller har ni killens namn i båda tjejens ringar och tjejens namn i killens ring?

• annca

Förlovningsringarna - bara respektives namn och datumet.
    Vigselringarna - bådas namn och datumet.
    (Vi har båda två ringar var)
    Annat får inte plats! Hade vi hetat Bo och My så kanske... Skrattande

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Litenåfin

I min står det Älskade M 11.11.11 och samma i hans fast älskade K :) lite märkligt i andras ögon kanske men lite internhumor för oss :)

• husbyggemama

I min förlovningsring står det:
    Min älskade Peter 24/7 -05
    Och i vigselringen står det:
    Nu och för evigt 7/10 -06
    Min man har oxå två ringar och förutom namnet står det samma.
    Lite roligt är det att min ring redan var graverad när han friade, så han var ganska säker på ett ja

• ingridmarie

I våra förlovningsringar har vi namn- hjärta- namn- datum.

• isabellasmamma

i våra förlovnings ringar står det namn Hjärta datum 

• iMHotEP

I våra står det namn på respektive, hans namn i min och mitt namn i hans, och så datumet som vi träffades, det var datumet vi förlovade oss och det kommer bli datumet vi gifter oss.

Ringarna med exmaken stod det hans namn i min och mitt namn i hans, samt datum och årtal vi förlovade oss, vigselringar blev det inga. Men lustigt nog så gick vår skilsmässa igenom samma datum som vi gifte oss 6 år tidigare.

• BinaBurner

Namnet på maken/makan följt av ett evighetstecken (liggande åtta) och datumet står det i våra med kursiv stil.

• pontus1992

namnet på maken och makan datum och gifta till skilsmässa

• Lilla Morran

Förlovningsringarna: namn & namn 3/9 2002 Vigselring: namn & namn 22/5 2004 1 kor 13:4-7, 13 (bibelord med början "kärleken är tålmodig och god...)

• pontus1992
    Lilla Morran skrev 2012-11-06 03:47:47 följande:
    Förlovningsringarna: namn & namn 3/9 2002 Vigselring: namn & namn 22/5 2004 1 kor 13:4-7, 13 (bibelord med början "kärleken är tålmodig och god...)
    hur mycket tror du det får plats i en ring???
Svar på tråden Gravyr i förlovnings-/vigselringar