Låt mig vara ifred!
Nu är jag tämligen trött på detta.
Jag har lyckan att ha fått tvillingar, jättekul att vara förälder åt mina barn.
Men jag blir så förbannad för så fort vi lämnar hemmet för att gå och handla, gå till parken, skall på ett ärende på stan, skall på BVC eller vad vi nu än skall göra så får vi aldrig någonsin vara ifred!
Alltid skall folk stanna upp och prata, le och gurgla med barnen, hålla hand med barnen, klappa barnen. Fråga om det inte är tufft, om vi gjorde IVF, för inte kan man väl få tvillingar normal väg. Oj ni måste ha haft problem att bli gravida. Inte födde du väl normalt för det kan man väl inte göra när det är två, du gick väl inte tiden ut. Hur är förhållandet mellan dig och pappan nu mer? Ni lever inte ihop längre va?
Listan kan göras lång och inte en enda gång vi lämnar hemmet så kan människorna runtha vett nog att låta bli!
Jag blir så förbannad på detta. Ok att stanna upp och hälsa och le, men RÖR INTE mina barn utan att det är okat från min sida. Ställ inte massa privata frågor till någon du inte känner!
För det första, vi planerade inte barn och det blev tvillingar ändå, jo jag födde vaginalt efter en fullgången graviditet! Jo det fungerar riktigt bra att ha tvillingar, trött är man väl som enlingförälder också. tufft är det för alla föräldrar som får barn för första gången.
Jo jag och pappan bor faktiskt fortfarande ihop och har ett bra förhållande till varandra och till barnen.
Så snälla, kan alla människor bara ge fan i att fråga privata frågor till en främmande människa, och inse att mina barn inte är för alla att röra, de är väldigt noga med vilka som får komma för nära dem då de blir rädda ifall främlingar kommer för nära!