• MLB

Låt mig vara ifred!

När någon ställer en privat fråga kan du säga "Hur menar du?" Efter att personen försökt förklara sig (dela gärna med dig av förklaringar här om du vill, jag läser gärna) så kan du säga "Jaså, du menar så" och låta bli att svara på frågan.

• MLB

Okej, låter som om min standardtaktik inte fungerar. Det är nämligen menade att folk ska inse sitt övertramp redan när de förklarar hur de menar. Då får man tyst på dem.

Anonym 10:31 tycker jag att har bra förslag.

Totalt orimliga svar kanske också fungerar. T.ex. Jo, jag dog under förlossningen men föddes pånytt som ett av mina barn, växte väldigt snabbt och har hunnit föda ett till barn som vuxit ikapp det andra.

• MLB
    MLB skrev 2012-08-15 10:41:00 följande:
    Okej, låter som om min standardtaktik inte fungerar. Det är nämligen menade att folk ska inse sitt övertramp redan när de förklarar hur de menar. Då får man tyst på dem.

Anonym 10:31 tycker jag att har bra förslag.

Totalt orimliga svar kanske också fungerar. T.ex. Jo, jag dog under förlossningen men föddes pånytt som ett av mina barn, växte väldigt snabbt och har hunnit föda ett till barn som vuxit ikapp det andra.
    meningen ska det stå
  • MLB

Har också svårt att komma på svar när det gäller, därför roar jag mig med att hitta på svar i förväg. Eller tar något som jag kom på i efterhand under förhållandena "Varför tänkte jag inte på det där då?!". Situationer brukar vara återkommande, så man kan iallafall ta något liknande nästa gång.

• MLB
    Helle333 skrev 2012-08-15 17:00:15 följande:
    Tryck en t-shirt med svaret på de vanligaste frågorna du går och peka bara på den om någon kommer och terroriserar!!!!!
    TS har ingen skyldighet att svara överhuvudtaget.
  • MLB
    Helle333 skrev 2012-08-15 17:38:55 följande:

Nä jag vet det men ibland få rman frågorna så många gånger att man tröttnar på det. Jag fick "bara" en men jag hade mage så att alla trodde att jag hade tvillingar eftersom den var enormt stor. Jag vet inte hur många gånger jag fick svara på den frågan så till slut tryckte jag upp en t-shirt som det stod:
    Ja jag är gravid
    Ja det är lite jobbigt
    Ja det är bara en
    Nej du får inte känna.

Efter det när jag hade den tröjan på mig var det INGEN som frågade =D De fick svaret ändå utan att jag behövde förklara mig för tusende gången      
    Trevligt att det fungerade, men i TS fall så handlar det om hur det kommer sig att hon inte dog under förlossningen, om hon ännu är tillsammans med deras pappa osv. Inte direkt den typens frågor man vill trycka upp svaren till på en t-shirt.
Svar på tråden Låt mig vara ifred!