Inlägg från: RobbansMamma |Visa alla inlägg
  • RobbansMamma

Fler mammalediga i Stockholm...

Hej. Jag bor i Tumba och är mammaledig med min son på 5,5månader. Känner inte alls många som jag kan umgås med runt om i sthlms området så skulle vara kul att få kontakt med andra mammor =)

• RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-08-29 13:05:07 följande:
    Ska vi ta en promenad nån dag? :)

Jag är gärna med på promenad någon dag. Vart bor du?
  • RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-08-29 19:57:38 följande:
    Jag bor på Värmdö men är rörlig :) vart bor du?
    Jag bor i Tumba men kommer tidigare från Uppsala så jag är inte sådär jätte duktig på vart alla orter ligger runt sthlmTungan ute Har bott här i ca 3år. Men träffas gärna inne i sthlm iså fall och går promenader runt om där och fikarGlad. Hur gammal är ditt/dina barn?
  • RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-08-30 07:33:34 följande:
    Jag är oxå från Uppsala :) har bott här ca 4år. Mina barn är 2 1/2 och 2 månder. Ditt/dina barn?

Jaha där ser man :) vart i Uppsala bodde du? Skulle vilja flytta tillbaka till Uppsala eftersom att man har alla kompisarna där och mamma, men pojkvännen vill bo kvar här! Mina pojkar är 3,5år och 5månader :)
  • RobbansMamma

Jo jobbigt att flytta ifrån dom man är närmast med :/ det går liksom inte att åka över uppsala en dag och hälsa på heller känner jag. Blir mycket helger man åker dit och bor hoss mamma och passar då på att träffa kompisarna. Jag bodde i eriksberg nära botaniska trådgården kan man säga. Ja, jag kan ungefär när som. Men kanske nästa vecka om vi båda har tid redan då?

• RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-08-30 13:10:29 följande:
    Jag kan tisdag eller onsdag :) har du ditt äldsta barn på dagis eller hemma?

iså fall Onsdag kanske? ska ev fika med några kompisar antingen månd elr tisd. Vart skulle du vilja ses? inne i sthlm kanske är lättast? Glad. Mitt älsta barn går på dagis om dagarna 8.00-15.00 och fredagar är han hemma med migGlad Går din älsta också på dagis?
  • RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-08-31 15:18:27 följande:
    Ja min son går 8.45-15.00 måndag till torsdag. Ledig fredagar oxå. Ja, vi kan ses inne i stan. Åker du bil eller kommunalt?
    Jag har körkort, men väljer helst kommunalt om man åker inn till stanGlad Lättast så. Åker du också kommunalt inn?
  • RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-09-01 00:17:53 följande:
    Jag brukar åka bil men det är nog smidigast att åka kommunalt för att slippa böka med parkering. Vi kanske kan mötas vid Slussen isåf, antar att det är lättast för dig att ses där oxå?
    Jag tar pendeln från tumba c. Brukar hoppa av inne i sthlms central. Hur åker man dit? annars är det lättast för mig att ses inne i själva stan. Vid åhlens eller nåttGlad men om det är lättast för dig att ses vid slussen så går de ann med. Min pendel går förbi sthlms södra. Är det nära slussen?
  • RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-09-02 00:34:28 följande:
    Jag åker nästan aldrig kommunalt så jag är fel att fråga :/ men jag kollade och sthlms södra är nära Slussen som om du hoppar av där så kan jag promenera dit från Slussen :) då kan vi ta en fika på söder eller promenera där omkring :)
    hehe okej ja samma härTungan ute Brukar alldrig åka inn till sthlm central i överhuvudtaget. Bara när jag ska träffa nånGlad Ja men det låter som en bra ide! när kan du? Onsdag elr torsdag? passar mig bäst som det ser ut nu.
  • RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-09-02 22:07:28 följande:
    Onsdag? På förmiddagen? :)

Ja vi kan ju säga Onsdag dåGlad Ja vid 10-11tiden då? för måste hem med nått tåg vid senast 2tiden och hämta den andra på förskolan.
  • RobbansMamma

Tack för senast föresten. Var jätte kul att sesGlad Lunchar gärna nån dag här snart igen! Dock nästa vecka blir det fullt upp! Men vi får försöka att styra upp nån dag  framöverFlört.

• RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-09-06 22:55:54 följande:
    Tack själv :) samma här veckan som kommer är det fullt upp med BVC och lunch dejter. Men veckan därpå? :)

Ja samma här och sen blir det Uppsala nästa torsdagGlad. Ja det får vi ta och ordna!
  • RobbansMamma
    EmsanPemsan skrev 2012-09-07 20:28:02 följande:
    Hej! Ses också gärna nån dag.. Vi bor i Vällingby.. Är mamma till 3 grabbar på 7,4 och minstingen 14 månader som är hemma med mig
    Hej. Vad kul att det är fler som svarar i trådenSkrattande Ja, följ gärna med och fika med oss nån dag! Glad. Själv bor jag i Tumba och är mamma till två små killar på 3,5år och den minsta som jag är hemma med är 5månader.
  • RobbansMamma
    EmsanPemsan skrev 2012-09-09 16:06:03 följande:

va kul! när hade ni tänkt att ses nästa gång?

Den här veckan som kommer är det fullt upp alla dagarna här. I så fall veckan därpåGlad
  • RobbansMamma
    LadyViolette skrev 2012-09-13 10:16:03 följande:
    Hej,

Får vi hänga på? Är hemma med vår dotter på 10 månader men har två förskolebarn också på 3 och 4 år

Bor i sumpan och är 28

HejGlad Ja absolut, alltid kul med nytt folk! Ja vad roligt! Är är  det i sundyberg du bor i? Jag är hemma med min minsta som är 5,5månaderGlad.
  • RobbansMamma
    LadyViolette skrev 2012-09-14 13:55:30 följande:
    Ja precis, bor i c sundbyberg Vad roar ni er med om dagarna? Tycker vissa dagar bara susar förbi medan andra segar sig fram
    Om dagarna gör vi väll lite allt möjligt, antingen är man hemma nån dag och städar och bara tar det lungt, och vissa dagar träffar man nån man känner som har barn och fikar elr ut och gårGlad. Jo det har du rätt i. Tycker att dagarna går jätte fort. Rätt som det är så är det Fredag helt plötsligtTungan ute. Vad gör du om dagarna?
  • RobbansMamma

Nån som har lust att ta en fika snart?Skrattande Just nu är man hemma med sjukt barn från fsk, med lite feber och hostaRynkar på näsan.

• RobbansMamma

Ja absolut. Nu har älsta killen till frisknat! :) skönt, misstänkte att det var lite öroninflammation, varade i örat, feber och hängig. Vet inte hur de ser ut nästa vecka, har inget planerat då vad jag vet. Kanske i slutet av nästa vecka? Glad

• RobbansMamma
    EmsanPemsan skrev 2012-10-02 20:25:28 följande:
    Vi har fullt upp denna veckan! Men nästa vecka kan vi!
    Själv är man hemma och misstänker halsfluss men det går mot bättringsvägar iafGlad
  • RobbansMamma
    EmsanPemsan skrev 2012-10-02 21:40:57 följande:

Men fyy.. Usch och fy för hösten och alla jobbiga sjukdomar! :-/ krya på er!

Ja verkligen. Förra veckan var älsta sonen hemma en hel vecka från fsk, nu jag denna vecka och nu börjar den minsta blir jätte förskyld och varmRynkar på näsan. Allt bra med er annars?
Svar på tråden Fler mammalediga i Stockholm...