• Boolli

Snygga armar till i sommar...?

Jag har tränat i ca tre månader nu och har börjat ta tag i mina armar (såg ett mindre trevligt kort på mej från i julas me ett linne, hua!). Men hur tränar man armar på bästa sätt? Jag har ju tillgång till gymmet där jag är ca tre ggr/vecka men min fantasi är så hemsk dålig så jag kör en övning per muskel bara..

Är det någon som har koll på och kanske har fina armar som kan ge mej tips?
    Vore så bra! Sen om nån har något annat tips på andra övningar för nån annan muskelgrupp som funkar bra så säg till!

• Svar på tråden Snygga armar till i sommar...?
  • millussen

boxersice...eller hur det nu stavas...fantastiskt för armarna och superkul!

• Boolli

Millussen --> Tack för svaret! Dock så har jag inga "pass" utan bara tillgång till ett klassiskt gym..

• Boolli

Ingen som har nå soft tips.......?

• ModulFinnen

Franska pressar o koncentrationscurl med hantlar.

Franska pressar (Tränar triceps): Ligg på bänk med fötterna uppe på bänken. Använd gärna EZ.stång. Böj den så lång ner du kan, dvs alldeles bakom huvuddeken av bänken o sen upp till sträckta armar igen. Vid sträckta armar ska st¨ngen ligga mitt i blickf¨nget. Många utför övningen till pannan o snett/framåt sen. Det är ett felaktigt utövande.

Koncentrations övning med hantel Tränar biceps). Bänk, inte riktigt 90 graders vinkel på ryggdelen av bänken. Sträck bak axlarna så de tar u ryggen o för upp hanteln i höjd med bröstvårtan ungefär. Håll emot på nedvägen. Många kör varannan hand här... Jag kör först max för högern sen max för vänstern. Kör du varannan så får ju muskeln vila mer, kör du ena armen slut direkt blir det högre intensitet o därmed bättre träning.

Många som vill ha snyggare armar satsar på biceps. Men biceps är en så liten muskel att ospänd gör den inte så stor skillnad. Triceps däremot tar mer plats ospänd o "höjer" sog inte på samma sätt. Därför är det lika viktigt med god tricepsträning som biceps.

Jag kanske skulle ta foton på övningarna nån gång o posta dem? Det verkar vara många som tränar men behöver tips o råd, Tål att tänka på.

• bananas

HEj!
    Det bästa är att göra minst tre olika träningsmoment på samma muskel... tex 3 olika moment på triceps, tre olika på biceps osv.
    För de olika momenten tar olika och tränar då heeela muskeln istället för bara en del av muskel. allsidig träning är bästa träningen har jag hört! ;)
    Lycka till!

• papillon

Du kanske har skaffat dig ett program nu men jag vill ändå rekommendera The Firm videos/DVD. De kör med hantlar och tränar hela kroppen. Tiita på www.tvshop.se Just nu har de rea på deras tre videos och träningspall, cirka 400 kr med frakt. Låter dyrt men är verkligen prisvärt. Jag har bott i USA och kört till dessa program så jag vet vad jag talar om, de är jättebra. Själv skulle jag inte kunna tänka på att stå på ett gym med ett par hantlar och köra själv. Lycka till. Jag gillar också snygga armar på kvinnor.

Svar på tråden Snygga armar till i sommar...?