Inlägg från: BaraMy |Visa alla inlägg
  • BaraMy

Barn eller inte?! HJÄLP!

Jag blev gravid i mars och sa direkt att jag skulle göra abort. Min kille ville också att jag skulle göra abort, men när det väl var dags så kunde jag inte bara genomföra det. Jag insåg att jag hade beslutat mig för abort för att "det var det rätta" och för hans skull. Så även om jag älskar min kille mer än allt annat och visste att han skulle bli förkrossad så sa jag tillslut till honom att jag inte klarar av det. Efter två tuffa månader där vi båda mådde ganska dåligt över beslutet (även om jag valde att behålla så var det ju inte självklart och jag mådde också ganska dåligt med tanke på hur ung jag är, 20 år etc.) så mår vi mycket bättre nu. Jag tror att det är det värsta jag någonsin har gjort mot en person. Att tvinga honom att bli pappa mot sin vilja. Men idag är han glad att jag stod på mig och ser faktiskt framemot när bebis kommer.

Så jag ville bara berätta min historia. Känner du att du vill behålla men är rädd att såra honom, stå på dig. Älskar ni varandra tillräckligt så kommer ni att lösa detta. Och gör ni slut, så kanske det ändå var meningen? Näe, jag vet inte. Jag vet att du har ett stort beslut framför dig i alla fall och jag önskar dig all lycka. Och som någon skrev där uppe, det låter klyschigt, men följ ditt hjärta! Vare sig det är att behålla eller abort, gör du det då kan du aldrig ångra dig :)

Svar på tråden Barn eller inte?! HJÄLP!