ZsaZsa skrev 2012-08-19 16:47:28 följande:
Nu framgår det inte hur stor förändring du vill göra, men det låter på hans svar som att han säger nej bara eller i alla fall mest för att jävlas. Det kan också vara en reaktion på hur du tilltalade honom. Bad du om en ändring eller krävde du den? Det här är ju nackdelen med att ha strikta avtal, men å andra sidan måste man ju alltid vara överens med varandra. Det han borde tänka på är att en dag kanske han också behöver ändra, tillfälligt eller för n längre tid. Förmodligen vill han då inte bli bemött som han bemötte dig. Ni kan liksom inte hålla på och använda avtalet för att jävlas med varandra. Man får försöka fixa saker på bästa sätt för båda parter.
vi har haft problem ganska länge men det hela har eskalerat nu under ett års tid cirka.
jag bad om en ändring eftersom det kommer krocka, upplever själv att jag hade en neutral ton i mailet.
men det var tvärnej. det handlar mer om att han anser att jag inte ska ställa några krav på honom, jag ska, som han själv uttryckt det, dansa efter hans pipa nu.
jag vet faktiskt inte hur det ska kunna lösas om han inte går med på det, då måste jag stämma på ngt vänster, annars blir jag ju skyldig till umgänges sabotage varje fredag barnet ska dit.
han informerade mig även om att jag inte får tilltala honom vid hämtning/lämning eller gå med barnet till bilen utan måste stå borta vid en trappa.
lite små konstigt alltsammans faktiskt.