Positivt ägglossningstest trots svagare streck?
Hej!
jag vet att ägglossningstestet endast är positivt om det är minst lika starkt som kontrollstrecket men jag vill ändå fråga här då jag tycker det är lite märkligt.
Jag har en cykel på i genomsnitt 29 dagar och har då enligt min app ägglossning idag på dag 16. Jag började med ägglossningstest för första gången denna månaden och började testa på dag 11. Det har varje dag synts ett väldigt tunt streck, nästintill omöjligt att se.
Igår blev strecket jätte tydligt, dock snäppet ljusare än kontrollstrecket, alltså egentligen negativt. Men idag när jag testade var det nästintill omöjligt att se det åter igen.
Eftersom jag aldrig har haft koll på ägglossning tidigare har jag heller aldrig vetat om jag haft ägglossningskänningar, dock har jag haft molvärk till och från i cykeln, vet dock inte när fören denna månad då jag i måndags fick molvärk på kvällen, väldigt lindrigt men de höll i sig hela kvällen och igår hade den tilltagit och jag kände av den enda in på kvällen. Idag känner jag ingenting...
Kan man ha ägglossningskänningar ett par dagar innan ägget släpper?
Jag testar samma tid varje dag (14.00) Försöker att inte dricka/kissa inom 4 timmar.
har sparat alla stickor men sitter på jobbet så jag kan inte lägga upp någon bild just nu...
Lite tankar och funderingar från er tack :)