• Elsis00

Positivt ägglossningstest trots svagare streck?

Hej!

jag vet att ägglossningstestet endast är positivt om det är minst lika starkt som kontrollstrecket men jag vill ändå fråga här då jag tycker det är lite märkligt.

Jag har en cykel på i genomsnitt 29 dagar och har då enligt min app ägglossning idag på dag 16. Jag började med ägglossningstest för första gången denna månaden och började testa på dag 11. Det har varje dag synts ett väldigt tunt streck, nästintill omöjligt att se. 
    Igår blev strecket jätte tydligt, dock snäppet ljusare än kontrollstrecket, alltså egentligen negativt. Men idag när jag testade var det nästintill omöjligt att se det åter igen.
    Eftersom jag aldrig har haft koll på ägglossning tidigare har jag heller aldrig vetat om jag haft ägglossningskänningar, dock har jag haft molvärk till och från i cykeln, vet dock inte när fören denna månad då jag i måndags fick molvärk på kvällen, väldigt lindrigt men de höll i sig hela kvällen och igår hade den tilltagit och jag kände av den enda in på kvällen. Idag känner jag ingenting...

Kan man ha ägglossningskänningar ett par dagar innan ägget släpper? 

Jag testar samma tid varje dag (14.00) Försöker att inte dricka/kissa inom 4 timmar.  

har sparat alla stickor men sitter på jobbet så jag kan inte lägga upp någon bild just nu...

Lite tankar och funderingar från er tack :) 

• Svar på tråden Positivt ägglossningstest trots svagare streck?
  • barfota86

Jag har testat som en tok ända sedan jag slutade med mina minipiller för att äntligen få koll på min cykel! Först provade jag med testlagrets stickor i över ett halvår, och råkade ut för precis samma som du, att det till slut blev en starkare stegring men som aldrig blev lika stark som kontrollstrecket, om än ganska nära på. Har aldrig lyckats få det lika starkt, men köpte till slut de dyrare digitala testen med glaba gubben, och visst fick jag en glad gubbe precis samma dag/dagar som jag har "negativt" men "stegring" på de andra stickorna.

Med andra ord så behöver det inte alls stämma med stickorna, och jag rekommederar starkt att testa med clearblues digitala istället :) Angående äl-symptom så brukar jag känna mig väldigt uppsvullen och öm i tjejmagen ca en dag innan och tom ägglossning, och ibland känner jag också en huggande skarp känsla då när jag borde ha äl, så jag antar att det kanske är när "ägget släpper"

• Elsis00

Åh tack för svar, då ska jag köpa clar blue nästa månad och testa även med det för att jämföra. :)

• Fru Ottlia Lovisa

Jag håller med barfota. När det väl tog sig med vår etta hade jag gått över till CB med gladgubbe vid ÄL. Tänkte till försöken att få en tvåa köra på billiga tester tills det börjar ändra sig på stickorna sedan och mäta med CB för att vara säker. Sen testar jag 2ggr/dag också för att inte missa. Vissa har väldigt kort stegring och du är kanske en av dem, TS?

Nu i mellanfasen mellan p-pillerslut och att vi börjar baka testar jag ÄL med billiga stickor + kollar flytningar, så att jag ska få koll på min cykel i god tid. Sen blir det med CB + tempning + flytningar. Tänker INTE vänta lika länge på #2 (Om man nu har ett val...och det vet jag ju egentligen inte).

• Swagger

Jag kör också på testlagrets ÄL-stickor och de ser ut så för mig också. Men de stämmer, för mig i alla fall.

Svar på tråden Positivt ägglossningstest trots svagare streck?