flyttstädning ej gjord!
Åhh känner mig så otroligt korkad. Jag har köpt en lägenhet privat, dvs utan mäklare. Vi har haft jätte bra kontakt med säljaren innan och när jag frågade hur hon skulle göra med flyttstäd så svarar hon att hon städar själv. Jag struntar i vilket bara det blir samma resultat och sa därför ingenting om detta.
För en vecka sedan fick jag se lägenheten (då fortfarande saker kvar och varor i skafferi/kylskåp, eftersom hon skulle bo där till sista dagen.) Jag antog då att det inte var slutstädningen så jag sa att det såg fint ut och att det nog blir bra.
Idag får jag nyckeln. Pengarna är överförda, överlåtelsen har jag så allt är klart. Säljaren har flyttat till finland och gjorde det natten som var. När jag kommer in är det inte alls städat.
Golvet är inte dammsuget , makaroner, kattmat, kattsand på golven.
Kaffesump på diskbänken.
Spisen är inte rörd.
Varor kvar i både kyl och frys.
Dammiga lister.
Kalkavlagringar i toan.
Åhh det är så snuskigt. Jag ringer säljaren och får en rejäl utskällning för att hon visst har städat och får höra att jag är omogen som tar upp det här. Hon säger skriker även att jag har två alternativ och det är att städa själv eller att vi häver köpet av lägenheten.
Vad kan jag göra??? OM jag kan göra nånting?? Detta är genom HSB. Kan jag kontakta dom? Och finns det ngt dom kan göra...
Känner mig så oooootroligt dum och lurad.