• calipzo

vilken syskonvagn!!!

Har min lilla kille på 7 månader och i januari kommer nummer 2, det kommer vara lite mer än 1 år mellan de. Är ute efter en syskonvagn men har så svårt att bestämma mig! Vad ska man tänka på? Är inne på en sådan här "två-vånings-vagn" där en sitter uppe och den yngre snett under, detta eftersom jag åker mycket kommunalt och känns smidigare med en smal vagn än en bred.

Kom med tips och förslag tack!! 

• Svar på tråden vilken syskonvagn!!!
  • Sockerbullen

Jag hade en phil and ted när min andra kom, har 18 månader emellan dem, tyckte den fungerade bra när minsta var nyfödd och kanske 2 månader till, men, storasyster fick dåligt plats i syskonsitsen som man sätter över när man har en liten som ligger och vagnen blev svårkörd och tung. men funkade bra på buss och så. bytte ut den sen dock.köpte en babytravel, funkade ok. båda satt bra men jag ville inte ha minsta bort från mig så tidigt samt så är den ganska klumpig tycker jag, men den gick iaf in genom vanliga hissar och så. Nu när jag testat lite skulle jag utan tvekan rekomendera Bugaboo Donkey duo till alla som ska köra runt på två barn. smartare vagn är svårt att hitta. lycka till! 

• elinorlilja

Jag kommer och skaffa en Baby jogger city city mini tvillingvagn. Dom är oerhört lätta och blir välidgt små ihopfällda. Snyaa är dom också:)

• johanna 77

Bugaboo donkey har ju fått bäst i test.... tittar själv på den. vi kommer få 2,5 år mellan våra barn. Och har en tjej som är väldigt lång ( kanske för lång) jag tror den vangnen är perfekt när det är tätt mellan barnen...

Svar på tråden vilken syskonvagn!!!