• MrsC74

Tatuerade förksollärare - ja/nej?

Självklart ok. Det är personen i sig som är viktigt inte tatueringar.
    Jag har 3 själv. Inte synliga dock.
    Känner massor med folk med tatueringar från alla olika samhällsklasser. Nuförtiden finns tatueringar på var och varannan kropp och är inte en klassfråga.

• MrsC74

Deb: fast du kan inte motsäga mig för att en person du känner har det så.
    Finns reportage om detta och en person här
    På FL blev så nyfiken att en undersökningen startade och tatuering finns i alla klasser. Stora små små. Synliga som icke synliga.

• MrsC74

Jag delar inte in folk i klasser efter hur det ser ut. Jag försöker inte att dela in folk i olika klasar överhuvudtaget. Vad gäller uttrycker WT så är det ett vidrigt uttryck som en del här på FL gillar att använda.

Men om du tänker på klass som att man göra eller beter sig lite extra finess. Ja då tycker jag att människor utan fördomar har bra klass. Människor som inte dömer hunden efter håret. Människor som inte trampar på andra människor. Och ja människor som inte har ett stort behov av att dela in människors grupper. Det är klass för mig.

• MrsC74

Anonym : skrev jag att alla tänker och tycker som jag ? Nä ... Jag svarade på en fråga jag vad vad klass vad för mig.

• MrsC74

Deborah: självklart är ingen helt fördomsfri men jag och de flesta jag känner och umgås med försöker leva så fördomsfritt som möjligt. Jag har enorm svårt att förstå hur man är skapt om man dömer en person efter enbart utseende.
    Och vad sjutton skulle det spela för roll om din läkare hade en tatuering ? Hur kan det spegla hans prestation ?
    Jag har haft mängder med olika läkare pga IVF. Flera av den har tatuering. Faktum är att sen gången fet lyckades så var det Johannes som har en stor på underarmen. Antar att det var tack vare tatueringar som det gick bra ;)

• MrsC74

Halvblodsprins: du har inget nyare att komma med ? Klart det var så på 70 talet men det har ändrats lite sedan dess.

• MrsC74

Deborah: nej det gör inte det. Det är 2012 och många människor har tatueringar. I alla klasser som du så gärna vill kalla det. Läs tråden vettja så ser du det. Finns en länk till undersökningen som visar det.
    Det är dags att du vaknar upp och ser världen som den är :)

Det som känns skönt är att de allra flesta i tråden är överens om att det inte längre är mestadels kriminella etc som har tatueringar. Det är väldigt få som tror annat. Dummast är ändå när man får länkat en nästan 40 år gammal amerikans studie ...

• MrsC74

Deborah : hur sjutton kan du veta att alla dessa personer inte har tatueringar? Har du sett alla nakna ? Är ni kanske nudister ?
    Vilken klass tillhör du själv ? Och hur bestämmer du vilka klasar folk tillhör ?

• MrsC74

Tom Araya: ja håller med ett utdöende släkte. Har bara träffat på ett par stycken här på FL som reagerar på tatueringar.

Svar på tråden Tatuerade förksollärare - ja/nej?