Inlägg från: Anonym (Gbg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gbg)

Tatuerade förksollärare - ja/nej?

Här i stan är förskollärare en stor bristvara, om det beror på detta eller på fördomsfrihet vet jag inte men vi har en tjej med tatuerade armar på förskolan. Gissningsvis ligger det dig inte i fatet vid anställning. Men som annat beror det väl på hur anställande chef själv ser på tatueringar eller tror att föräldrarna i området ser på dem.

• Anonym (Gbg)
    Lacey skrev 2012-08-15 23:38:46 följande:
    I dag är de flesta tatuerade, jag hade överhuvudtaget inte reagerar.

Har inte hart någon som reagerar på tatuerade förskollärare eller lärare.

Jag känner knappt någon som inte är tatuerad!

Förmodligen har du inte så varierat umgänge vad gäller grupp eller bostadsområde. Jag känner bara någon enstaka som *är* tatuerad. Visst ser jag det ute men ingen jag umgås med eller någon på jobbet har synliga tatueringar. Av föräldrarna på dagis har *en* mamma  och *en* pappa (inte samma par) synlga tatueringar.
  • Anonym (Gbg)
    Anonym skrev 2012-08-16 07:47:15 följande:
    Ja du har helt rätt. Om man INTE har en tatuering och är i arbetsför ålder så är man ju nästan "udda"!!
    I vissa grupper är det säkert så, det innebär inte att det ser ut så i hela samhället. Det är fortfarande en gruppgrej, oavsett hur många tatuerade armar man ser på sommarserveringarna. Visst, det finns säkert folk i alla sociala grupper som väljer att tatuera sig, det innebär inte att det också är vanligt i alla grupper.

Jag hör inte till dem som skulle protestera eller reagera negativt över tatuerad förskollärare (hoppas jag i alla fall) men man är bra blåögd om man inte ser grupp- (eller klass- om man så vill) aspekterna i tatueringsmodet.
Svar på tråden Tatuerade förksollärare - ja/nej?