Inlägg från: Johans Pillerill |Visa alla inlägg
  • Johans Pillerill

Tatuerade förksollärare - ja/nej?

Jag är tatuerad, mitt barns dagisfröknar är tatuerade, barnets far (min man) är tatuerad. Jag förstår inte problemet. Jag skulle ha svårare för en dagisfröken med täckande slöja om vi nu ändå snackar fördomar. Men det är för att jag gillar att se den jag pratar med och lämnar mitt barn hos.

• Johans Pillerill
    Anonym (halvblodsprins) skrev 2012-08-17 08:05:56 följande:
    Tror att det finns få tatuerade läkare eller advokater. För ja, det är fakta att många med taturerigar tillhör  lägre social klass, och har ett dåligt socialt arv. 

Det där är ju skitsnack :) det kanske var så för 30 år sedan. Dock är det ofta man som myndighetsperson eller liknande får tänka till och placera tatueringarna så de är lätta att dölja om det skulle behövas. Jag har inga tatueringar på underarmar, händer, hals eller huvud. Jag är välutbildad med ett bra statusjobb och kommer från ett "bra arv" socialt. Känner flera tatuerade läkare
  • Johans Pillerill

Den första källan är hämtad från 70-talet, halvblodare. Som sagt verklighet för 30 år sedan ungefär :) oavsett tror jag knappast en tatuering gör någon till en sämre människa. Sen kan ju valet av motiv diskuteras, gängtatueringar och sådant finns såklart på kriminella i huvudsak men det är nog inte det de flesta dagisfröknar går runt med.

Svar på tråden Tatuerade förksollärare - ja/nej?