Tatuerade förksollärare - ja/nej?
Jag har hela min vänsterarm tatuerad med old-school motiv, på högerhanden har jag ett ankare. Vad gäller piercingar har jag septum, medusa, labret (dock är den ute för tillfället) och en skindiver i var smilgrop.
Jag jobbar dels inom äldrevården, där jag har fått så himla mycket kommentarer av de äldre om hur fina rosor jag har på underarmen, eller den fina pärlan jag har ovanför överläppen osv osv.
Jag jobbar även inom processindustrin, som säkerhetsvakt, där reagerar ingen (visserligen bara piercingarna som syns, heltäckande klädsel där pga kemikalier).
I klädbutiken där jag jobbar har vi en varierande kundkrets, både äldre och yngre och där har jag aldrig heller fått någon kommentar om tatueringar/piercingar.
Alltså, så länge man uppför sig och bemöter sina kunder/patienter/förskolebarn/whatever med respekt och glädje så spelar det väl ingen roll hur man ser ut :) ? Cus, let's face it - vi lever trots allt på 2010-talet.
Jag är gravid nu, och den dagen mitt barn börjar på dagis kommer jag bli överlycklig om där finns killar/tjejer med piercingar och tatueringar!
Låt inte alla torra moralkärringar styra och ställa, ingen ska väl få förbjuda den konst vi gillar! ; )