Tatuerade förksollärare - ja/nej?
Tom Araya skrev 2012-08-18 01:38:03 följande:
Då tycker jag du ska läsa i denna tråd där folk av alla de slag låg- som högutbildade berättar om sina tatueringar och piercingar samt utbildning/yrke, kön och ålder:
www.familjeliv.se/Forum-24-364/m63901320.htmlhade inte sett den tråden tidigare, bra initiativ! jag är själv 31, arbetar inom statlig förvaltning, har en magisterexamen i statsvetenskap och en jättestor tatuering (halv ryggtavla). den syns när jag väljer att visa den, dvs när jag har kläder som är lite mer "urringade" i ryggen, eller klänning/linne som går ner lite. jag har fått negativa kommentarer två gånger om den. den ena gången var från min 84-åriga mormor som tyckte det "såg hemskt ut". den andra gången var det av en riktigt tråkig kärring på jobbet, som ändå inte gillade mig sedan innan, och som är väldigt snabb att berätta hur illa hon tycker om saker och människor generellt. gillade henne inte innan detta heller). hon sa att hon tyckte det var hemskt fult med tatueringar. jag kontrade med att säga att jag tycker att det är hemskt fult med hennafärgat permanentat hår i kort tantfrisyr. hon har efter det vare sig hälsat eller tittat på mig, men jag känner inte att det är någon förlust direkt. båda mina chefer har gett mig positiva kommentarer, och en av dem är själv tatuerad.
så: jag tycker att det är JÄTTEBRA att fler och fler visar upp sina tatueringar, att bärandet av tatueringar normaliseras. tycker folk som snackar om tatueringar som "klassmarkör" kan fara åt skogen. vi är födda lika nära röven allihop. sådetså.