• Anonym (en till)

Längtar efter en till...

Har ett barn som kom till via IVF efter många års väntan.
    Kostade på behandlingen helt själv för att få gå privat, vi fick sälja vår nya bil för att ha råd...

Gjorde sedan 2 syskonförsök som inte lyckades.

Det känns som jag ska gå under av sorg för att det inte blir fler...
    Har inte råd med någon fler behandling.

Är hos mig felet ligger, igenvuxna äggledare.

Jag är förstås överlycklig över att vi välsignats med ett barn, men sorgen finns ändå där att man inte själv kan bestämma hur många barn man vill ha.

Vill så gärna ge min son ett syskon. Har precis fyllt 30, så jag blir ju inte yngre heller...

Ville nog mest bara skriva av mig. Tack för att du tog dig tid att läsa.

• Svar på tråden Längtar efter en till...
  • Bel

Det är tufft att längta och att inte kunna bestämma själv. Jag kan fortfarande idag, trots att jag har två barn (IVF) känna en viss avundsjuka över att vissa kvinnor blir gravida så lätt.
    Jag hade mycket väl kunnat tänka mig ett tredje barn, men det kommer att slita på kropen av alla dessa behandlingar och plånboken kommer att ta stryk.

Vi hade turen att få många ägg till frysen och det känns tufft att de bara ligger där och "väntar".
    Så nära men ändå så långt bort...

Nog ska man vara tacksam över de barn man har och framför allt jag som redan har två.
    Men jag förstår dig mycket väl, ett syskon hade varit så roligt.
    Tycker nog inte att du ska tänka på din ålder särskilt mycket, du är väldigt ung i sammanhanget.
    Även om ni väntar tills ni har sparat ihop mer pengar så kommer du ändå att vara en ung morsa

Är det frysförsök eller måste du göra om hela behandlingen?

• Anonym (en till)

Det kan jag hålla med om, att man känner avundsjuka över kvinnor som blir gravida så lätt...
    Min syster fick ett barn efter en natt med ett ONS tex... Hon som inte ens hade en partner eller försökte bli gravid ens en gång. Olika falla ödets lotter som man säger.Flört

Kom dina barn till via två separata ivf, eller är en från ett frysförsök? Tänkte om du fick börja om från början igen när ni skulle ha nr 2.

Själv är det slut på dem vi hade i "frysen". Så det blir till att börja om igen när det nu blir...

Jag kan fortfarande tycka att själva proceduren att få fram och plocka ut äggen var mycket hemskare än själva förlossningen, så det är något jag gruvar mig för också. 

Tänk vilken lycka om det ändå kunde ta sig på naturlig väg, men chanserna där är ju lika med noll...Obestämd 

• Bel

Det första barnet kom till genom ett "vanligt" IVF som dock misslyckades på första försöket. Så jag har gjort den långa metoden två gånger och de embryon som hamnade i frysen resulterade sen i ett syskon.

Eftersom jag hade lätt att få fram bra ägg och det blev hög befruktning på dom, så blev det att vi allt som allt har 5 st kvar efter syskonförsöket. Och visst är det onödigt att de bara ligger där?!

Det är tufft att börja om hela proceduren med nedreglering, sprutor och grejs, och framför allt så är det ju så vansinnigt dyrt!

Jag gjorde mina IVF:er nere på Curakliniken i Malmö och där söver de kvinnan vid äggplock. Inte så djupt som vid en operation, men tillräckligt mycket så att man somnar till och slipper att känna någon smärta. Toppen tyckte jag! Du kanske kan be dom göra det?

Ibland hoppas man på mirakel, att det ska gå av sig själv. I mitt fall är det Endometrios som jävlas. Så tråkigt...

Svar på tråden Längtar efter en till...